×
×

شهرکریمه – ۱۴۶۰ کیلومتر راه بعد از پیروزی انقلاب درقم احداث شد

  • کد نوشته: 27012
  • [ad_1] ۱۴۶۰ کیلومتر راه بعد از پیروزی انقلاب درقم احداث شد به گزارش شهرکریمه حسن صبوری گفت: تا سال ۱۳۵۷ طول راه‌های این استان ۳۴۲ کیلومتر بود که پس از توسعه احداث راه ها بعد از انقلاب اسلامی، این رقم با افزایش بیش از پنج برابری به یک هزار و ۸۰۴ کیلومتر رسیده‌است. وی اضافه […]

    شهرکریمه – ۱۴۶۰ کیلومتر راه بعد از پیروزی انقلاب درقم احداث شد
  • [ad_1]

    ۱۴۶۰ کیلومتر راه بعد از پیروزی انقلاب درقم احداث شد

    ۱۴۶۰ کیلومتر راه بعد از پیروزی انقلاب درقم احداث شد

    به گزارش شهرکریمه حسن صبوری گفت: تا سال ۱۳۵۷ طول راه‌های این استان ۳۴۲ کیلومتر بود که پس از توسعه احداث راه ها بعد از انقلاب اسلامی، این رقم با افزایش بیش از پنج برابری به یک هزار و ۸۰۴ کیلومتر رسیده‌است.

    وی اضافه کرد:درطول بیش از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، محورهای راه فرعی و روستایی زیادی در قم احداث شده که می‌توان به محورهای قنوات به طول هشت کیلومتر، محور جعفریه به طول ۳۵ کیلومتر و محور نیزار به طول ۴۰ کیلومتر که ۲۰ کیلومتر چهار خطه و هفت دستگاه پل برای آن احداث شده‌است، اشاره کرد.

    به گفته وی، درحال حاضر طول کل راه‌های روستایی برخوردار از آسفالت در قم، ۶۶۰ کیلومتر، راه بین مزارع به طول ۳۲۵ کیلومتر و راه شوسه به طول ۶۵ کیلومتر است.

    صبوری بیان کرد: نگهداری مستمر و حذف نقاط حادثه خیز روستایی به صورت سالیانه و روکش آسفالت سالانه حداقل ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر از راهها تا قبل از تفکیکِ راهداری از راه و شهرسازی تا سال ۹۵ صورت گرفته‌است.

    وی افزود: به برکت انقلاب برای ۲۴۴ روستای قم که دارای بالای ۲۰ خانوار هستند، راه دسترسی و جاده آسفالت ایجاد شده و فقط ۲ روستای شریف آباد بخش جعفرآباد و روستای صفرآباد بخش مرکزی، جاده خاکی دارند.

    صبوری با اشاره به افزایش بیش از ۹ برابری روستاهای دارای جاده آسفالته، اضافه کرد: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، تنها راه ۲۶ روستای قم آسفالت بوده‌است.

    مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: طول راه‌های روستایی این استان، ۶۶۰ کیلومتر است که ۸۱ درصد آن در ۴۱ سال گذشته و پس از پیروزی انقلاب اسلامی احداث شده‌است.

    وی درخصوص اقدامات انجام شده در بخش مسکن تصریح کرد: تعداد واحد مسکونی که درسال ۵۷ درقم وجود د اشت ۵۰هزار واحد بود ولی امروز بیش از ۳۷۷ هزار واحد مسکونی وجود دارد.

    وی با بیان اینکه فضای سبز شهری قم در سال ۱۳۹۸ بیش از ۵ میلیون مترمربع است، گفت: در سال ۱۳۵۷، سرانه فضای سبز قم سه دهم مترمربع بوده ولی امروز این آمار به حدود ۴ مترمربع رسیده‌است.

    انتهای پیام/۱۱۱

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.