[ad_1] ۲۱۰ بنگاه اقتصادی به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب شد به گزارش شهرکریمه نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان «جهش تولید» عزمی جدی از سوی مردم و مسئولان در عرصه اقتصادی را می‌طلبد و نیاز است که با عمل به منویات مقام معظم رهبری این مهم را تحقق بخشیده […]

[ad_1]

۲۱۰ بنگاه اقتصادی به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب شد

۲۱۰ بنگاه اقتصادی به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب شد

به گزارش شهرکریمه نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان «جهش تولید» عزمی جدی از سوی مردم و مسئولان در عرصه اقتصادی را می‌طلبد و نیاز است که با عمل به منویات مقام معظم رهبری این مهم را تحقق بخشیده و خیز بلند اقتصادی در کشور را برای رسیدن به توسعه‌ای متوازن و همه‌جانبه و رسیدن به رشد و آبادانی برداریم.

بدون شک اقدامات و عملکرد بخش صنعت، معدن و تجارت کشور در درجه نخست و در سطح استان‌ها در رتبه بعدی در تحقق منویات رهبر معظم انقلاب نقش مهمی دارد؛ استان قم نیز با توجه به جایگاه خاص و ویژه‌ای که دارد نقش مهمی در ارتقای شاخص‌های اقتصادی کشور دارد؛ هدف‌گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در بخش‌های مختلف با توجه به حجم و گستردگی شرح وظایف این سازمان در راستای اقتصاد مقاومتی و جهش تولید بوده است. با توجه به اهمیت اقدامات صورت گرفته در این سازمان به گفت‌وگو با محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان پرداخته‌ایم که در ادامه می‌آید.

محمود سیجانی اظهار داشت: طی دوماهه نخست سال تعداد ۱۳۶ فقره جواز تأسیس ایجادی با ۷۲۵۴ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و پیش‌بینی اشتغال‌زایی برای هزار و ۹۰۵ نفر و همچنین سه فقره جواز تأسیس توسعه‌ای با ۲۱۷ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی برای ۱۱۵ نفر صادرشده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: درمجموع تعداد کل جواز تأسیس موجود استان دو هزار ۴۱۶ مجوز با پیش‌بینی اشتغال‌زایی ۴۵ هزار و ۵۱۲ نفر و سرمایه‌گذاری ۱۸۲ هزار و ۲۷۵ میلیارد ریال است که این شاخص بیانگر میل و رغبت به سرمایه‌گذاری جدید در استان است.

وی با اشاره به تعداد صدور پروانه بهره‌برداری در استان طی دوماهه نخست سال گفت: طی این مدت تعداد ۱۴ فقره پروانه بهره‌برداری ایجادی با ۸۷۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی برای ۳۶۵ نفر، تعداد یازده فقره پروانه برداری توسعه‌ای با ۶۲۳ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی برای ۱۱۸ نفر صادرشده است.

سیجانی خاطرنشان کرد: درمجموع تعداد دو هزار و ۲۳۲فقره پروانه بهره‌برداری با اشتغال‌زایی ۵۶ هزار و ۵۸۷ نفر و سرمایه‌گذاری ۵۰ هزار و ۷۴۹ میلیارد ریال در استان قم موجود است.

صادرات غیرنفتی استان قم در دوماهه نخست سال ۹٫۸ میلیون دلار بوده است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم مجوزهای صادرشده طی دوماهه گذشته را مورداشاره قرارداد و ابراز کرد: طی این مدت تعداد هزار و ۱۱۸ فقره مجوز صنفی در رسته‌های تولیدی و فنی- توزیعی و خدماتی با اشتغال‌زایی برای دو هزار و ۷۹۵ نفر صادرشده است و درمجموع ۳۵ هزار و ۷۳۶ واحد صنفی مجوزدار در استان وجود دارد که ۳۲ هزار و ۶۲۱ توزیعی و خدماتی و ۱۴ هزار و ۴۱۰ واحد تولیدی و فنی هستند.

وی با اشاره به صدور تعداد ۱۵ کارت بازرگانی در بخش تولیدی و ده کارت بازرگانی در بخش تجاری عنوان کرد: درمجموع تعداد کارت‌های بازرگانی ۷۰۵ فقره بوده و در این مدت تعداد یک کارت ابطال‌شده است.

سیجانی میزان صادرات کالاهای غیرنفتی از گمرکات استان را ۹٫۸ میلیون دلار و وزن ۱۰٫۲ هزار تن عنوان کرد و افزود: میزان صادرات استان بر اساس میزان مبدأ تولید و ارزش ۱۴ میلیون دلار و وزن ۱۶ هزار تن بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم عمده کالای صادراتی را مواد پلاستیکی، محصولات صنعت آردسازی، محصولات لبنی(تخم‌مرغ) و سوخت‌ها و روغن‌های معدنی عنوان کرد و افزود: عمده کشورهای هدف صادراتی به ترتیب ارزش صادرات عراق، افغانستان، امارات، هند، آذربایجان، ازبکستان، اندونزی، عمان، اوکراین، ارمنستان و قزاقستان بوده است.

وی ادامه داد: میزان واردات استان به ارزش ۲۱٫۷ میلیون دلار و وزن ۴٫۳ هزار تن بوده است و مهم‌ترین کالاهای وارداتی استان قطعات خودرو و موتورسیکلت، دستگاه‌های اپیتک، سنجش کنترل و دستگاه‌های طبی بوده است.

پرداخت ۶ هزار و ۹۳۲ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید 

سیجانی مطرح کرد: از زمان ابلاغ دستورالعمل پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید در سال ۹۸، تعداد ۱۰۵ واحد صنعتی به مبلغ ۵ هزار و  ۶۳۴ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید مصوب و به بانک‌های عامل معرفی‌شده است و تاکنون مبلغ سه هزار و ۹۴۶ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید پرداخت‌شده است.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم درمجموع در سه بخش صنعت، جهاد و گردشگری رونق تولید و انتقالی سال ۹۷ و مستقیم مبلغ ۶ هزار و ۹۳۲ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت‌شده است.

ثبت ۱۳۴۰ مورد تخلف 

سیجانی مطرح کرد: طی دو ماه گذشته در سال ۹۹، تعداد بازرسی‌های صورت گرفته درمجموع ۱۷ هزار و ۴۹۰ مورد بوده که تعداد ۱۳۴۰ مورد تخلف ثبت‌شده است که برای تخلفات ثبت‌شده تعداد ۹۱۶ فقره پرونده به ارزش ریالی ۴۶۲ میلیارد و ۲۸۳ میلیون ریال بوده است.

وی در ادامه شناسایی پتانسیل‌های تولید و نظارت بر واحدهای تولیدی اقلام بهداشتی مرتبط به ویروس کرونا را موردتوجه قرارداد و گفت: این اقلام شامل شش واحد تولید ماسک، نه واحد ژل و محلول‌های ضدعفونی‌کننده، دو واحد دستکش یک‌بارمصرف و سه واحد لباس بیمارستانی در سطح استان و واحدهای بالقوه می‌شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه به ذی‌نفعان فعالیت‌های معدنی به‌منظور کاهش اثرات سوء اقتصادی حاصل از شیوع بیماری کرونا فرصت مناسبی داده‌شده است، تصریح کرد: این فرصت‌ها در مواردی مانند قرارداد مسئولان فنی واحدهای معدنی، استمهال کلیه چک‌های مرتبط با تقسیط حقوق دولتی و ارائه گزاش عملکرد سالانه و اعلام قطعی حقوق دولتی تا پایان خردادماه را شامل می‌شود.

سیجانی بیان کرد: با پیگیری‌های مستمر به‌عمل‌آمده میزان ۴۷۰ هزار عدد انواع ماسک به‌صورت رایگان از محل واردات به استان قم تخصیص‌یافته که بخش اول آن به میزان ۲۴۷ هزار عدد به استان حمل و تحویل دانشگاه علوم پزشکی شده است.

پلمب ۲۱۰ بنگاه اقتصادی به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی

وی با اشاره به تأمین و توزیع ۷۰۰ تن پرتقال شب عید و ۳۵۰ تن سیب‌درختی و ویژه تنظیم بازار شب عید و تأمین و جذب سه هزار تن کالاهای  اساسی ویژه ماه مبارک رمضان گفت: اجرای طرح‌های یک و دو فاصله‌گذاری اجتماعی و هوشمند در واحدهای صنفی و صنعتی و پلمب ۲۱۰ بنگاه اقتصادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده بودند از دیگر اقداماتی بوده که در این مدت انجام شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در پایان با اشاره به برگزاری گشت‌های مشترک بازرسی با حضور نمایندگان نیروی انتظامی، اداره کل تعزیرات حکومتی و دستگاه قضا از نمایندگی‌های فروش و پارکینگ‌های دپو شده خودرو اظهار داشت:۱۷۰ خودرو سواری نو در این واحدها به ارزش حدود ۲۲۰ میلیارد ریال و تنظیم گزارش و ارسال به‌منظور رسیدگی به تعزیرات حکومتی شناسایی شد.

انتهای پیام/۱۱۱

[ad_2]