×
×

شهرکریمه – ۲۶صندوق اعتبار زنان روستایی درقم فعال است

  • کد نوشته: 26896
  • [ad_1] ۲۶صندوق اعتبار زنان روستایی درقم فعال است به گزارش شهرکریمه محمد رضا حاجی رضا بیان کرد: ایجاد اشتغال ورونق تولید، مهم‌ترین رویکرد ایجاد این صندوق‌ها در مناطق روستایی استان به شمار می‌آید که موجب فعالیت گسترده زنان در بخش‌های مختلف اقتصادی شده است. وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی قم با فراهم کردن بسترهای لازم […]

    شهرکریمه – ۲۶صندوق اعتبار زنان روستایی درقم فعال است
  • [ad_1]

    ۲۶صندوق اعتبار زنان روستایی درقم فعال است

    ۲۶صندوق اعتبار زنان روستایی درقم فعال است

    به گزارش شهرکریمه محمد رضا حاجی رضا بیان کرد: ایجاد اشتغال ورونق تولید، مهم‌ترین رویکرد ایجاد این صندوق‌ها در مناطق روستایی استان به شمار می‌آید که موجب فعالیت گسترده زنان در بخش‌های مختلف اقتصادی شده است.

    وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی قم با فراهم کردن بسترهای لازم برای نمایش و عرضه محصولات تولیدشده توسط زنان عضو صندوق‌های روستایی استان،‌ به دنبال گسترش بازارهای فروش این محصولات و رونق بخشیدن به چرخه فعالیت اقتصادی آنان است.

    وی ادامه داد: در همین رابطه نمایشگاهی با عنوان جشنواره فجر زنان روستایی قم باهدف معرفی توانمندی آنان در عرصه‌های اقتصادی و تولید محصولات متنوع از سیزدهم تا پانزدهم بهمن‌ماه از ساعت هشت تا ۱۴ در سازمان جهاد کشاورزی استان دایر خواهد بود.

    حاجی رضا گفت: زنان نقش بسیار موثری درپویایی و حفظ جامعه روستایی استان دارند و فراهم شدن بسترهای لازم برای حضور آنان در عرصه‌های اقتصادی به تقویت روند تولید محصولات غذایی و کشاورزی در قم و خودکفا شدن در بسیاری از محصولات می‌انجامد.

    وی با اشاره به این‌که محصولات تولیدشده توسط زنان روستایی استان طبیعی‌،‌ سالم و در بالاترین سطح کیفیت هستند،‌ بیان کرد: برای نمونه محصولات غذایی که توسط ایشان تولید می‌شود،‌ طعم و مزه بسیار خوبی دارد و موردپسند ذائقه مشتریان قرار می‌گیرد.

    وی ادامه داد: تلاش داریم درجریان برگزاری نمایشگاه‌های مختلف،‌ محصولات تولیدشده توسط زنان فعال در صندوق‌های اعتبار روستایی استان را به دیگران معرفی کنیم و در این زمینه از فضای مجازی نیز برای عرضه محصولات موردنظر با جدیدترین روش‌های فروش،‌ استفاده می‌کنیم.

    بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌ نحوی‌ که کشاورزی به‌تنهایی ۴۵ درصد اشتغال روستائیان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده است.

    طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، قم دارای ۱۲۷ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار است؛ جمعیت ساکن مناطق روستایی این استان بیش از ۵۵ هزار و ۸۶۵ تن است که در قالب ۱۷ هزار و ۳۸۵ خانوار زندگی می‌کنند.

    در بخش کشاورزی کل زمین‌های قابل‌کشت قم برابر ۱۰۵ هزار و ۷۳۰ هکتار است که این رقم ۴۶ صدم درصد کل اراضی قابل‌کشت کشور هست؛ مجموع کشت سبز استان شامل ۲۱ هزار هکتار باغ و ۴۴ هزار هکتار زراعت است.

    میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر ۷۴۶ هزار تن شامل ۴۲۵ هزار تن محصولات زراعی و باغی، یک هزار و ۵۰۰ تن آبزیان و ۳۲۰ هزار تن محصولات دامی است.

    انتهای پیام/ ۱۱۰

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.