×
×

شهرکریمه – ۳۳ پرونده قضایی در حوزه منابع طبیعی از ابتدای سال در قم تشکیل شده است

  • کد نوشته: 32274
  • [ad_1] ۳۳ پرونده قضایی در حوزه منابع طبیعی از ابتدای سال در قم تشکیل شده است به گزارش شهرکریمه سید محمدتقی سجادی با اشاره به اهمیت حفظ منابع طبیعی و رسالت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در برابر نسل‌های آینده اظهار داشت: منابع طبیعی سرمایه‌های ملی یک کشور بوده و باید حفظ و حراست […]

    شهرکریمه – ۳۳ پرونده قضایی در حوزه منابع طبیعی از ابتدای سال در قم تشکیل شده است
  • [ad_1]

    ۳۳ پرونده قضایی در حوزه منابع طبیعی از ابتدای سال در قم تشکیل شده است

    ۳۳ پرونده قضایی در حوزه منابع طبیعی از ابتدای سال در قم تشکیل شده است

    به گزارش شهرکریمه سید محمدتقی سجادی با اشاره به اهمیت حفظ منابع طبیعی و رسالت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در برابر نسل‌های آینده اظهار داشت: منابع طبیعی سرمایه‌های ملی یک کشور بوده و باید حفظ و حراست آن را در اولویت قرار دهیم.

    وی توسعه پایدار در همه حوزه‌ها را در کنار حفظ و حراست از منابع طبیعی لازم دانست و افزود: توسعه‌ای پایدار تعریف می‌شود که منابع طبیعی در آن آسیب‌ندیده و از منابع موجود بیشترین استفاده را ببریم.

    مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم تعداد پرونده‌های قضایی  ثبت‌شده در سال ۹۸ را ۳۹ مورد تخلف اعلام کرد و گفت: این تعداد پرونده با توجه به تبصره ماده ۵۵ رفع تصرف اراضی ملی ثبت‌شده و در ۴ ماه نخست سال ۹۹ نیز ۳۳ پرونده تشکیل‌شده است.

    وی تعداد کل پرونده‌های مفتوح در این حوزه را ۴۰۰ مورد دانست و بیان کرد: در سال۹۸، تعداد ۶۶ مورد با بیش از ۱۰۴ هکتار پیگیری شده و این جدا از مواردی یوده که یگان ویژه حراست اداره نسبت به رفع تعرض در محل اقدام می‌کند.

    سجادی مردم را بهترین محافظان منابع طبیعی دانست و یادآور شد: مردم به‌عنوان ناظران حقیقی و درصحنه می‌توانند بیشترین کمک را به اداره کل منابع طبیعی داشته و قبل از تصرف کامل زمین تخلف را اعلام کنند.

    وی حفظ و حراست از منابع طبیعی را وظیفه ذاتی تیم مستقر در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری عنوان کرد و گفت: توسعه پایدار و حفظ منابع طبیعی در راستای هم بوده و هیچ منافاتی باهم ندارد.

    مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم در پایان با یادآوری دوباره دغدغه‌های مقام معظم رهبری برای حفظ و حراست منابع طبیعی در کشور تصریح کرد: خسارت و آسیب به طبیعت غیرقابل‌جبران بوده و باید به سرمایه‌های طبیعی استان و کشورمان به‌عنوان امانت آیندگان نگاه کنیم.

    انتهای پیام/ ۱۳۷

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.