[ad_1] ۳۵۸ طرح صنعتی بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی درقم وجود دارد به گزارش شهرکریمه محمود سیجانی بیان کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌های صنعتی علاوه بر ارتقا شاخص‌های تولید در قم،‌ برای ۹هزار و ۴۴۲ تن فرصت شغلی ایجاد می‌شود. وی بیان کرد:‌ تاکنون برای اجرای طرح‌های یادشده، ۱۳هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری […]

[ad_1]

۳۵۸ طرح صنعتی بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی درقم وجود دارد

۳۵۸ طرح صنعتی بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی درقم وجود دارد

به گزارش شهرکریمه محمود سیجانی بیان کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌های صنعتی علاوه بر ارتقا شاخص‌های تولید در قم،‌ برای ۹هزار و ۴۴۲ تن فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد:‌ تاکنون برای اجرای طرح‌های یادشده، ۱۳هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام‌شده و به ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری دیگر نیز برای تکمیل آن‌ها،‌ نیاز است.

وی ادامه داد: همچنین ۴۲۶ طرح صنعتی با بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیز در استان موجود است که بیش از ۴۳ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای ساخت آن‌ها صورت گرفته و با تکمیل و بهره‌برداری از آن‌ها برای ۱۱هزار تن اشتغال ایجاد می‌کند.

سیجانی گفت: مهمترین محصولاتی که در جریان تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی در قم تولید می‌شود،‌ کالاهایی مانند محصولات فولادی و آهنی، محصولات پلاستیکی،‌ انواع لوله و پوشش لوله، پنل خورشیدی،‌ الیاف مصنوعی،‌ انواع شمش فولادی و لوازم بهداشتی و سلولزی است.

وی بیان کرد: روند استقبال سرمایه‌گذاران برای فعالیت اقتصادی در بخش صنعت قم با رشد خوبی همراه است و در آینده نزدیک قم علاوه بر تولید و تامین بسیاری از محصولات صنعتی موردنیاز کشور، به یک‌قطب صادراتی مهم تبدیل خواهد شد.

بر اساس آخرین آمار حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی و معدنی موجود استان قم بیش از۵۰ و یکهزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در ۲هزار و ۲۳۱ واحد صنعتی و صنایع معدنی استان برای ۵۶ هزار و ۸۰۴ تن فرصت اشتغال ایجادشده است؛ همچنین قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) – قنوات – و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

انتهای پیام/۱۱۱

[ad_2]