[ad_1] ۶۰۹۰ درخت مزین به نام شهیدان در بوستان یادمان قم کاشته می‌شود به گزارش شهرکریمه ابوالقاسم مقیمی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به شهر قم و روز قم اظهار داشت: برنامه‌های متنوعی برای این روز طراحی شده است و کمیته‌های چهارگانه‌ای در حوزه برنامه‌ریزی، خدمات شهری، تبلیغات […]

[ad_1]

۶۰۹۰ درخت مزین به نام شهیدان در بوستان یادمان قم کاشته می‌شود

۶۰۹۰ درخت مزین به نام شهیدان در بوستان یادمان قم کاشته می‌شود

به گزارش شهرکریمه ابوالقاسم مقیمی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به شهر قم و روز قم اظهار داشت: برنامه‌های متنوعی برای این روز طراحی شده است و کمیته‌های چهارگانه‌ای در حوزه برنامه‌ریزی، خدمات شهری، تبلیغات و اطلاع‌رسانی و فرهنگی و هنری در دبیرخانه روز قم شکل گرفته است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم افزود: براین اساس با هدف پیگیری برنامه‌های متنوع دبیرخانه روز قم در شهرداری با محوریت سازمان فرهنگی هنری و ورزشی شهرداری قم راه‌اندازی شده است.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین برنامه‌های مدیریت شهری در سه حوزه شهروندی، فرهنگ عمومی، ایثار و شهادت و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی برنامه‌ریزی شده است.

مقیمی بیان کرد: شیوع کرونا موجب گرفتاری‌های اقتصادی زیادی برای مردم شد و به این دلیل در سال جاری شعار روز قم با عنوان «بی‌لطف شما درد مداوا شدنی نیست» مطرح شد تا با همدلی و در کنار هم بتوانیم این مشکلات را رفع کنیم.

وی عنوان کرد: در این شرایط روز قم ظرفیت و فرصت ویژه‌ای برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی، اجتماعی و حتی ایجاد بازارهای اقتصادی به شمار می‌رود و باید تمامی دستگاههای اجرایی در عرصه رونق افتصادی و رفع مشکلات مردم پا به میدان بگذارند.

دبیر گرامیداشت روز قم اظهار داشت: ایجاد مشاغل کوچک به خصوص در حمایت از آسیب‌دیدگان کرونایی و زنان سرپرست خانوار یکی از رویکردهای مهمی است که باید دنبال شود، در حال حاضر نیز با همکاری بازار اینترنتی با سلام بستری  برای ارائه محصولات زنان سرپرست خانوار فراهم‌شده است و بیش از ۲۰۰ محصول از این طریق عرضه می‌شود، همچنین ۱۰۰ باغدار قمی به عرضه محصولات انار خود می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پس از شیوع کرونا هیچ بازارچه خیریه‌ای در حمایت از اقشار ضعیف شکل نگرفته است می‌توان با حمایت‌های لازم به توسعه مشاغل خرد در بازارچه‌های کوچک و خیریه پرداخت.

۶۰۹۰ درخت مزین به نام شهیدان در بوستان یادمان قم کاشته می‌شود

مقیمی با اشاره به اقدامات در حوزه توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی با همراهی سازمان پارک‌های شهرداری تصریح کرد: ۶۰۹۰ درخت مزین به نام شهیدان در بوستان یادمان قم کاشته می‌شود که این بوستان با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال به عنوان یکی از بوستان‌های فاخر در اجرای برنامه‌های فرهنگی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: از جمله خلأهای فرهنگی قم وجود موزه‌ها و خانه موزه‌هاست در حالی که موزه‌ها نقش مهمی در معرفی بزرگان و ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی شهر دارند، از این رو یکی از طرح‌های مهم افتتاح خانه موزه شهید زین‌الدین با همراهی خانواده ایشان است.

دبیر گرامیداشت روز قم افزود: در این موزه که با اعتبار پنج میلیارد ریال افتتاح می‌شود، به معرفی زندگی تربیتی خانواده شهید زین‌الدین، زندگی وی و معرفی لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب(ع) پرداخته می‌شود.

وی عنوان کرد: طراحی و ایجاد المان‌های ایثار و شهادت و پژوهش و تحقیق در مورد زندگی این شهید از دیگر برنامه‌های هدف‌گذاری‌های شده در موزه شهید زین‌الدین است تا بتوان به بهترین شکل وی را معرفی کرد.

مقیمی با اشاره به دیگر برنامه‌ها در قم بیان کرد: به زودی دو سرای محل در ارائه خدمات اجتماعی و فرهنگی در منطقه آذر راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: طرح محله سبز یکی دیگر از برنامه‌ها با مشارکت سازمان پارک‌ها و خدمات شهری و برخی از از فعالان اجتماعی است که در قالب طراحی نوار سبز در قم به عنوان چشم‌اندازی زیبا در جهت رشد سلامتی و شادابی شهر دنبال می‌شود.

دبیر گرامیداشت روز قم تصریح کرد: در جهت معرفی بافت تاریخی و فرهنگی قم به تولید کلیپ‌های مختلف پرداخته‌ایم، همچنین در سازمان فرهنگی سعی در معرفی این زیرساخت‌ها داریم که با همکاری حوزه هنری این کلیپ‌ها تولیدشده است.

وی عنوان کرد:تولید ۱۰۰ پادکست صوتی در جهت معرفی محله‌ها و شخصیت‌های خاص قم از جمله فعالیت‌های سازمان با همراهی حوزه هنری است.

مقیمی با اشاره به تفاهم‌نامه‌های گردشگری بین شهرداری‌های شیراز، مشهد و قم توضیح داد: این تفاهم‌نامه با هدف تبادل تجربیات گردشگری، صنایع‌دستی و تورهای گردشگری بین این سه شهر منعقد شده است.

۵۰۰ طرح و اقدام میدانی در حوزه نشاط اجتماعی قم به سرانجام رسید

وی خاطرنشان کرد:شهرداری در حوزه نشاط اجتماعی نیز اقداماتی داشته است و ۵۰۰ طرح و اقدام میدانی در حوزه نشاط اجتماعی قم به سرانجام رسید.

دبیر گرامیداشت روز قم بیان کرد: همچنین در ایام محرم در قالب حسینیه سیار خدماتی ارائه شد و همزمان با ایام ورود حضرت معصومه(س) هر شب در دونقطه اقدام به برپایی استیج با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌کنیم.

وی با اشاره به اجرای ۸۰ تئاتر خیابانی اظهار داشت: برگزاری نمایش پرده‌خوانی همسایه در حوزه آداب همسایه داری نیز از برنامه‌هایی است که در جهت فرهنگ شهروندی برگزار می‌شود، ضمن اینکه اموزش شهروندی از طریق کتاب مورد توجه است و به زودی اولین کتاب آموزش فرهنگ شهروندی با عنوان رانندگی و برازندگی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

۴۰ کوچه به‌صورت همزمان به نام شهدای قم نام‌گذاری می‌شود

مقیمی با بیان اینکه یادمان ۱۲ شهید در خیابان انقلاب نصب می‌شود، خاطرنشان کرد: کمیته نام‌گذاری شهرداری قم اهتمام ویژه به نام‌گذاری معابر و کوچه‌ها بانام شهدا داشته است و در هفته آتی ۴۰ کوچه به‌صورت همزمان با نام شهدای قم نام‌گذاری می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]