×
×

شهرکریمه – ۵ نشست علمی در راستای تبیین شخصیت علامه طباطبایی در سراسر کشور برگزار می‌شود

  • کد نوشته: 22119
  • [ad_1] ۵ نشست علمی در راستای تبیین شخصیت علامه طباطبایی در سراسر کشور برگزار می‌شود به گزارش شهرکریمه محمدباقر خراسانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات مجمع عالی حکمت برگزار شد، اظهار داشت: از اسفندماه ۸۴ مجمع عالی حکمت اسلامی برنامه‌های خود را آغاز کرد و به‌صورت رسمی و […]

    شهرکریمه – ۵ نشست علمی در راستای تبیین شخصیت علامه طباطبایی در سراسر کشور برگزار می‌شود
  • [ad_1]

    ۵ نشست علمی در راستای تبیین شخصیت علامه طباطبایی در سراسر کشور برگزار می‌شود

    ۵ نشست علمی در راستای تبیین شخصیت علامه طباطبایی در سراسر کشور برگزار می‌شود

    به گزارش شهرکریمه محمدباقر خراسانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات مجمع عالی حکمت برگزار شد، اظهار داشت: از اسفندماه ۸۴ مجمع عالی حکمت اسلامی برنامه‌های خود را آغاز کرد و به‌صورت رسمی و جدی از سال ۸۶ آن را ادامه داد.

    وی با اشاره به لزوم تبیین ابعاد شخصیتی علامه طباطبایی بیان کرد:متأسفانه شخصیت ممتاز علامه طباطبایی(ره) در میان عموم مردم و نخبگان جامعه ناشناخته است.

    مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی بابیان اینکه مجمع عالی حکمت اسلامی از سال ۹۴ ویژه‌برنامه بزرگداشت علامه طباطبایی را برگزار می‌کند،تصریح کرد: دهمین گردهمایی اساتید و نخبگان علوم عقلی با همکاری دارالقرآن علامه طباطبایی و با سخنرانی آیت‌الله جوادی آملی رئیس موسسه اسراء روز چهارشنبه ۲۹ آبان بعد از نماز مغرب و عشا در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار می‌شود.

    خراسانی بابیان اینکه ازسال ۹۴ تا پایان سال ۹۷ درمجموع ۵۲ برنامه برای بزرگداشت علامه طباطبایی برگزارشده است،گفت:از همان سال نخست برگزاری این برنامه‌ها، ایده اصلی بر این بود که مجمع عالی حکمت اسلامی دبیرخانه دائمی بزرگداشت علامه را پایه‌گذاری کند که اکنون در مسیر تحقق این هدف قدم‌های خوبی برداشته‌شده است.

    وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های بزرگداشت علامه طباطبایی بیان کرد: امسال از ۱۸ آبان تا ۳۰ آبان برنامه‌های بزرگداشت این مفسر بزرگ قرآن کریم در قالب برنامه‌های مختلف در شهرهای مختلف برگزار می‌شود.

    مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی بابیان اینکه  پنج نشست علمی در تهران، قم، مشهد، شیراز و تبریز به این مناسبت برگزار می‌شود،ادامه داد: ۱۷ عنوان برنامه برای مراسم بزرگداشت علامه طباطبایی برگزار می‌شود و سعی شده موضوعات انتظاری و نظری نباشد بلکه مباحث کاربردی باشد.

    خراسانی افزود: مجمع عالی حکمت اسلامی از اواخر سال ۱۳۸۴ تحت اشراف و نظارت آیت‌الله سبحانی مرجع تقلید شیعیان، آیت‌الله مصباح یزدی رئیس موسسه امام خمینی(ر) وآیت الله جوادی آملی رئیس موسسه اسرا تأسیس و تاکنون یک هزار و ۳۳۵ جلسه علمی در گروه‌های این مجمع شکل‌گرفته و فلسفه غرب نیز آخرین گروه تخصصی ایجادشده در این مجمع است.

    وی خاطرنشان کرد:برنامه‌های تخصصی بزرگداشت علامه طباطبایی به همت گروه‌های علمی مختلف این مجمع ازجمله فلسفه غرب، فلسفه اخلاق، فلسفه دین، معرفت‌شناسی، حکمت عملی، فلسفه، فلسفه علوم انسانی، کلام، فلسفه هنر، عرفان و فلسفه سیاسی ترتیب یافته است.

    انتهای پیام/ ۱۳۷

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.