مسؤول مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به مقاومت ستودنی شهدای هویزه و سیدحسین علم الهدی، گفت: فرمانده بعثی‌ها وقتی بر پیکر شهید علم الهدی رسید از مقاومت او تجلیل کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسین جوشقانیان مسؤول مؤسسه روایت سیره شهدا در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، ضمن گرامی داشتن یاد و خاطره شهید سیدحسین علم الهدی گفت: شهید علم الهدی یک جوان حافظ نهج البلاغه و الگوی فاخری است که با سیره عملی خودش برای نسل امروز ما الگو و درخشنده شد؛ در فضای اطراف هویزه با جمعی از پاسداران مقاومت ورزید و درس های بلندی برای تاریخ ما باقی گذاشتند.

وی با اشاره به آغاز به کار کاروان راهیان نور اظهار داشت: بعد از دو سالی که به علت کرونا اردوهای راهیان نور لغو شده بود، بالاخره سرزمین های حماسه و ایثار با حضور افراد متعدد بر روی علاقه مندان باز خواهد شد و همه ما می توانیم از برکت شهدا و خاطرات رزمندگان بهره برداریم.

این راوی دفاع مقدس گفت: فناوری راهیان نور تعبیر رهبری بود که جوانان ما می توانند با حضور در سرزمین های شهادت روح خود را تقویت کنند؛ خاصیت فناوری این است که از مواد خام می رود فرآورده های مثبت در می آید.

وی با اشاره به حماسه مدافعان حرم گفت: از ابتدای تشکیل اردوهای راهیان نور، طیف عظیم جوانان به راهیان نور می آمدند و خروجی آن مدافعین حرم و محور مقاومت شد؛ با بازگشایی راهیان نور بیش از پیش می توانیم از این فناوری استفاده کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین جوشقانیان با اشاره به مقاومت ستودنی شهدای هویزه گفت: در سال های تلخ ابتدای جنگ که فرماندهی قوا بر عهده بنی صدر بود امکانات، به بچه هایی که در حال مقاومت بودند نرسید و با سلاح اندک خود مقابل توپ و تانک دشمن به مقاومت پرداختند به گونه ای که فرمانده بعثی ها از پیکر شهید علم الهدی به علت مقاومت ستودنی تجلیل کرد.

وی با اشاره به کم کاری های بنی صدر اظهار داشت: همیشه تاریخ همین بوده است که عده ای در درون جامعه دینی نگاه به اردوگاه دشمن داشته و به دنبال کارشکنی بودند؛ در دوران فرماندهی بنی صدر بر قوای مسلح پیروزی مهمی نداشتیم اما وقتی امام فرماندهی را سلب کرد فتح عظیم شروع شد و این امر نشان داد باید همواره مراقب باشیم کسانی با افکار دشمن در میان ما نباشند.

مسؤول مؤسسه روایت سیره شهدا تأکید کرد: یاران مخلص علم الهدی به لطف خدا دستاورد های عظیمی که با مقاومت خود به دست آوردند، عظمت جهاد را نشان دادند و امروز هویزه تبدیل به مدرسه تربیتی جهاد و شهادت شده است.

[ad_2]

منبع
[email protected]