[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت‌الله محسن اراکی ظهر چهارشنبه در آئین نامگذاری تقاطع شهید ابومهدی المهندس و محور شهید شهروز مظفری نیا با اشاره به اینکه هر شهادتی یک نهضت و یک خیزش است گفت: هر شهادت نمادی از شهید شدن یک فرد نیست، بلکه هر شهیدی نماینده یک ملت و نماینده یک جریان […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت‌الله محسن اراکی ظهر چهارشنبه در آئین نامگذاری تقاطع شهید ابومهدی المهندس و محور شهید شهروز مظفری نیا با اشاره به اینکه هر شهادتی یک نهضت و یک خیزش است گفت: هر شهادت نمادی از شهید شدن یک فرد نیست، بلکه هر شهیدی نماینده یک ملت و نماینده یک جریان عمیق اجتماعی است.

وی افزود: شهدایی که در راه خدا به شهادت می‌رسند، به بازماندگان مژده می‌دهند و این بازماندگان تنها بستگان شهدا نیستند، بازماندگان شهدا امتی است که از بستر آن این شهدا بر خواسته‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تأثیرگذاری بستر فرهنگی امت‌ها در پرورش شهید بیان کرد: شهادت در یک جامعه خوف را از آن بر می‌چیند و چنین جامعه‌ای از اینکه در راه خدا جان فدا کرده و ایثار کند احساس کمبود و حزن نمی‌کند، بلکه احساس دریافت یک عطای الهی و یک مرحله از رشد دارد.

وی افزود: جامعه و خانواده‌ای که شهید داده، چیزی از دست نداده و شهادت بر کمال، ایمان، تقوا و حتی قوای اراده و عزم اراده جامعه برای ادامه راه اضافه می‌کند و اگر شهدای ما نبودند، شاید ما خیلی پیش‌ازاین سست شده و از راهی که در پیش گرفته‌ایم پیشمان می‌شدیم و این شهدای ما هستند که این قوت را به اراده خداوند متعال به ما داده‌اند.

آیت الله اراکی با اشاره به نتیجه شهادت‌ها در زدودن ترس از دشمن در دل جامعه گفت: ما امروز با تقدیم این شهدای بزرگ دیگر نباید از آمریکا و دشمنان بترسیم و هرچند دشمن از توشه و سلاح اتمی و ابزارهایش استفاده کند، ترسیدن از دشمن حرام و خیانت به خون شهدا و کسی که می‌ترسد، وارث خون شهدا نیست.

وی با اشاره به اثرات وارث خون شهدا بودن بیان کرد: این نتیجه روند شهدایی است که در یک جامعه ایمانی به وجود می‌آید و امروز هیچ مسئول و صاحب‌اختیاری حق ندارد در برابر آمریکا احساس سستی، زبونی و انفعال کند، چون میراث داری خون شهدا این معنا را به ما می‌آموزد و نترسیدن از دشمن قاعده بیان‌کننده هویت جامعه شهید داده است و خدای متعال بر قومی نعمتش را تمام می‌کند که آن قوم اهل ولایت شوند و در برابر فرمان خداوند تسلیم محض شوند.

استاد درس خارج حوزه علمیه با بیان اینکه کسی که در جمع ماست اگر ترسید از ما نیست تصریح کرد: آدم‌های ترسو چنان که رهبر معظم انقلاب فرمودند آدم‌های این ملت نیستند، هویت ترس با هویت ولایت و ایمان به خدا و وابستگی به رسول خدا در تضاد است و از خواص این شهید دادن‌ها این بوده که این حالت در یک ملت و جماعت ایجاد می‌شود و ما چیزی را از دست نداده‌ایم، بلکه این شهید دادن نشانه این است که خداوندا ما در راه تو قدم برمی‌داریم.

وی در پایان افزود: گذشتن از آنچه که بهتر است، ما را به‌خوبی و نیکی می‌رساند و انفاق در راه خدا وقتی خوب است که انسان چیزی که دوست دارد را در راه خدا دهد و ما جامعه‌ای هستیم که بهترین‌ها را در راه خدا تقدیم می‌کنیم و شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی از بهترین‌های ما بود و شهیدهای ما همه از بهترین‌ها بودند.

[ad_2]