شهردار قم در پیامی ضمن تبریک فرا رسیدن نهم اردیبهشت ماه، روز ملی شوراها، اظهار کرد: شوراهای شهر به‌ عنوان یک پل ارتباطی میان دستگاه‌های اجرایی و نهادهای حاکمیتی ایفای نقش کنند.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه، دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد در پیامی فرا رسیدن نهم اردیبهشت ماه روز ملی شوراها را تبریک گفت.

 

متن پیام به این شرح است:

 

شهر به‌عنوان یک نظام پیچیده و چندوجهی، ماهیتی زنده و ارگانیک دارد که عملکرد اجزای مختلف آن در ارتباط با یکدیگر و نقش‌آفرینی تعاملی معنا پیدا می‌کند.

 

شوراهای شهر به‌عنوان نهادهای مستقل و برآمده از متن مردم، به دلیل قرابتی که به افراد جامعه دارند، می‌توانند به‌عنوان یک پل ارتباطی میان دستگاه‌های اجرایی و نهادهای حاکمیتی ایفای نقش کنند.

 

شکل‌گیری شوراها در کشور به‌عنوان یک گام بزرگ در تمرکززدایی از مدیریت شهرها را باید یک تحول ساختاری مهم دانست. این موضوع سرآغاز حرکتی است که می‌تواند توسعه پایدار مبتنی بر استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی را رقم‌زده و احساس مسئولیت مردم در تعیین سرنوشت و همراهی برای آبادانی شهرها را ارتقا دهد.

 

مدیریت شهرها امروز هم به تمرکززدایی و تفویض اختیارات جدی‌تر نیاز دارد چرا که حل مشکلات شهرها جز با مشارکت فعال مردم و استفاده از تمام ظرفیت‌های گروه‌های اجتماعی و توسعه درون‌زا ممکن نیست.

 

نهم اردیبهشت‌ماه در تقویم به نام روز ملی شوراهای شهر و روستا نام‌گذاری شده است. بی‌شک نقش شوراها در میانجی‌گری میان مردم و حاکمیت و پیگیری نیازهای شهروندان، جایگاهی بی‌بدیل و ستودنی است. این روز را به تمام فعالان شوراهای اسلامی شهرها و روستاها مخصوصا نمایندگان مردم فهیم و بصیر قم در شورای اسلامی شهر مقدس قم تبریک عرض کرده و آرزوی موفقیت روزافزون برای نهاد شوراها در تمام عرصه‌ها را دارم.

 

سید مرتضی سقائیان نژاد

شهردار قم

 

انتهای پیام/