×
×

آیت‌الله اعرافی در اجلاسیه مدیران استانی حوزه‌های علمیه:
شوراهای علمی و تهذیبی در مدارس تشکیل شود/مدیران مدارس علمیه پناهگاه معیشت طلاب باشند

  • کد نوشته: 210
  • مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه سازو کارهایی ایجاد شود تا طلبه و استاد در زمینه تعلیم و تربیت مشارکت داشته باشند، گفت: شوراهای علمی و تهذیبی در مدارس تشکیل شود و به صورت هفتگی مدارس علمیه شورای علمی برگزار و به آموزش و پژوهش بپردازند. به گزارش شهرکریمه آیت‌الله علیرضا اعرافی […]

    شوراهای علمی و تهذیبی در مدارس تشکیل شود/مدیران مدارس علمیه پناهگاه معیشت طلاب باشند
  • مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه سازو کارهایی ایجاد شود تا طلبه و استاد در زمینه تعلیم و تربیت مشارکت داشته باشند، گفت: شوراهای علمی و تهذیبی در مدارس تشکیل شود و به صورت هفتگی مدارس علمیه شورای علمی برگزار و به آموزش و پژوهش بپردازند.

    به گزارش شهرکریمه آیت‌الله علیرضا اعرافی پیش از ظهر امروز در  اجلاسیه مدیران استانی حوزه‌های علمیه که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: باید نسبت به تربیت یک بعدی طلاب حساس باشیم و ابعاد علمی و اجتماعی و سیاسی طلاب با یکدیگر رشد کند.

    مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود: تربیت جامع و متوازن طلاب برعهده مدیران مدارس علمیه است و مدیری که تنها نظارت انجام می‌دهد کافی نیست بلکه مدیر مدارس علمیه باید در راستای تربیت طلاب اهتمام ویژه داشته باشند.

    آیت‌الله اعرافی ارتباطات عاطفی و روحی میان مدیر مدارس علمیه و طلاب را یکی از موضوعات مهم عنوان کرد و گفت: مطالعه در مسائل تربیتی یکی از ضروریاتی است که مدیران و اساتید حوزه علمیه باید آن را مورد توجه قرار دهند.

    امام جمعه قم با اشاره به لزوم رفع مشکلات طلاب عنوان کرد: توجه به معیشت طلاب یکی از موضوعاتی است که باید مورد توجه باشد، مدیر مدارس علمیه باید پناهگاه معیشت طلاب باشند و معیشت را همراه با عزت نفس و قناعت جمع کنند.

    استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ساز و کارهایی ایجاد شود تا طلبه و استاد در زمینه تعلیم و تربیت مشارکت داشته باشند، اظهار داشت: شوراهای علمی و تهذیبی در مدارس تشکیل شود و به صورت هفتگی مدارس علمیه شورای علمی برگزار کند و به بحث آموزش و پژوهش بپردازند.

    وی گفت: انقلابی بودن یعنی نیاز انسانی و علمی انقلاب را تأمین کنیم که حوزه علمیه در این راستا مسئولیت ویژه‌ای را برعهده دارد، مدیران مدارس علمیه صاحبان تفکر و سبک هستند و بر مهم‌ترین نیاز طلاب احاطه کامل دارند.

    مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود: سنت‌های مهمی در آموزش، اخلاق، مدیریت، معیشت و اقتصاد حوزه‌های علمیه وجود دارد که  ضمن تحول و ارتقای آن ارزش‌های گذشته پابرجا بماند.

    آیت‌الله اعرافی ارتباط با مراجع تقلید و علما را یکی از مهم‌ترین نیازهای حوزه‌های علمیه دانست و بیان کرد: فروتنی در برابر مردم و رفع نیازهای جامعه همواره مورد توجه طلاب باشد و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

    امام جمعه قم با اشاره به نکات کلیدی در مدیریت حوزه خاطرنشان کرد: مدیران استانی حوزه‌های علمیه به عنوان اشخاصی که سردمدار حرکت علمی، ایمانی  تهذیبی حوزه‌ها هستند باید سرآمد اخلاق، ادب، معرفت و ارزش‌های متعالی دینی باشند.

    منبع: تسنیم

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید