به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازشهر قم؛؛سید موسی حسینی کاشانی،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر قم در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه  شهر قم در مصلی قدس با اشاره به احتیاج ناشران استان شهر قم گفت: احتیاج ماهیانه کاغذ ناشران حدود ۸۰۰ تن است و تا دو […]

صادر کردن هشت هزار و 700 مجوز نشر کتاب در شهر قم/محموله 800 تنی کاغذ به شهر قم وارد می شودبه گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازشهر قم؛؛سید موسی حسینی کاشانی،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر قم در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه  شهر قم در مصلی قدس با اشاره به احتیاج ناشران استان شهر قم گفت: احتیاج ماهیانه کاغذ ناشران حدود ۸۰۰ تن است و تا دو هفته آینده شاهد ورود محموله کاغذ به استان خواهیم بود، این کار توسط تعاونی ناشران و اتحادیه چاپخانه داران استان صورت می‌گیرد و برای تامین کاغذ رسانه‌های استان شهر قم هم پیگیری‌هایی انجام شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان شهر قم اضافه کرد: کارهای خوبی در راستای تامین کاغذ ناشران انجام شده است و با پیگیری وزارت ارشاد، کاغذ جزء کالاهای بنیادی جای گرفت که با ارز دولتی وارد کشور می‌شود.

حسینی کاشانی با اشاره به صادر کردن مجوز کتاب در استان شهر قم گفت: اداره کل ارشاد این استان اختیار صادر کردن مجوز برای نشر کتاب دارد و هشت هزار و ۷۰۰ مجوز نشر کتاب توسط این اداره کل صادر گردید که بیشتر از پنج هزار کتاب، چاپ اول بودند و زیادتر این کتاب‌ها در حوزه دین است.

وی دنبال کرد: حدود هزار و ۲۰۰ ناشر در استان شهر قم داریم که ۸۰۰ ناشر فعالیت مستمر و مطلوب دارندو یک میلیارد تومان برای پشتیبانی از کتاب‌های با ارزش در حوزه دین در استان هزینه گردید و دو میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان پشتیبانی پس از چاپ هم از ناشران استان شهر قم انجام شد، سبب این مسئله پشتیبانی از کتاب‌های دینی و با ارزش در استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان شهر قم اضافه کرد: یکی از مولفه‌های فرهنگ، مسئله کتاب و کتاب خوانی و ساعات مطالعه است و باید کتاب‌های خوبی در اختیار مردم قرار بگیرد.

حسینی کاشانی با اشاره به ساختار شورای فرهنگی عمومی استان شهر قم گفت: این شورا به رئیس امام جمعه و دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود، هدف از شورا، اصلاح فرهنگ با همکاری ۲۰ دستگاه فرهنگی و غیرفرهنگی است.

وی افزود: نشست ها شورای فرهنگ عموم استان شهر قم به طور مرتب برگزار و مصوبات آن اجرایی می‌شود، مسئله فرهنگ نیازمند توجه جدی است.