×
×

ضرورت استفاده از فضای بازی های رایانه ای برای جابه جایی مفاهیم دینی

  • کد نوشته: 12229
  • حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی عباسی در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، تصریح نمود: ما ازنظر محتوای دینی در همه زمینه‌ها غنی هستیم و کم بودن محتوایی وجود ندارد، آموزه‌ها و سیاست‌های کلی در دین اسلام به‌خصوص در کلمات و روایات امام رضا (ع) بیان‌شده هست. ریاست حوزه علمیه استان قزوین با اشاره به برپایی جشنواره محتوای دیجیتال […]

    ضرورت استفاده از فضای بازی های رایانه ای برای جابه جایی مفاهیم دینی
  • ضرورت استفاده از فضای بازی‌های رایانه‌ای برای جابه جایی مفاهیم دینی

    حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی عباسی در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، تصریح نمود: ما ازنظر محتوای دینی در همه زمینه‌ها غنی هستیم و کم بودن محتوایی وجود ندارد، آموزه‌ها و سیاست‌های کلی در دین اسلام به‌خصوص در کلمات و روایات امام رضا (ع) بیان‌شده هست.

    ریاست حوزه علمیه استان قزوین با اشاره به برپایی جشنواره محتوای دیجیتال رضوی، گفت: برپایی این‌گونه جشنواره‌ها می‌تواند در این زمینه تاثیرگذار باشند به‌طوری‌که با استفاده از هنر و زبان روز می‌توان روایات و تعلیمات دینی را به اشخاص تعلیم داد.
    وی تصریح کرد: دوره‌های زمانی باهم متفاوت هستند و ما باید بتوانیم محتوای غنی و کاملی که در اختیار داریم را با در نظر گرفتن زمانه و زبان بیننده امروز به آن‌ها ارائه کنیم، کودکی که در این زمانه زندگی می‌کند دارای زبان خاصی هست که باید بتوانیم به آن را فهم و آموزه‌های دینی را هنرمندانه برایش بیان کنیم.
    عباسی افزود: بازی‌ها رایانه‌ای امروزه در زندگی کودکان نقش پررنگی دارند و ما می‌توانیم با استفاده از این بازی‌ها آموزه‌های دینی و فرهنگ رضوی را به کودکان تعلیم دهیم، بازی رایانه‌ای قسمتی از فضای دیجیتال هست که بسیار با اهمیت و دارای جذابیت هست.
    وی اضافه کرد: کودکان محتوای بازی‌های رایانه‌ای را می‌پذیرند و با آن زندگی می‌کنند؛ امروزه کودکان و نوجوانان با وسایل دیجیتالی زندگی می‌کنند، اگر ما از محتوای دینی و آموزه‌های امام رضا (ع) در این فضا استفاده نکنیم بیگانگان این فضا را پر می‌کنند.

    وی یادآور گردید: در داوری جشنواره باید دقت بیشتری گردد تا افکاری که ناب نیستند وارد نشوند، اگر در بازی‌های رایانه‌ای محتوا غربی باشد به مقصد نخواهیم رسید، در این زمینه باید دانشمندان به‌روز را دعوت نمایند تا بر محتواهای ارسالی به جشنواره نظارت کنند تا برپایی جشنواره به خوب ترین شکل ممکن انجام گیرد.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.