به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا خداوند در آیات قرآن پیامبر(ص) را به عنوان اسوه‌ای نیکو در تمام ابعاد فردی و اجتماعی معرفی می‌کند؛ چون که طبق عقیده مسلمین رسول گرامی اسلام(ص) از هر اشتباهی مبرا و تمام حرکات و سکنات وی برگرفته از آموزه‌های وحیانی هست. امروز که  […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا خداوند در آیات قرآن پیامبر(ص) را به عنوان اسوه‌ای نیکو در تمام ابعاد فردی و اجتماعی معرفی می‌کند؛ چون که طبق عقیده مسلمین رسول گرامی اسلام(ص) از هر اشتباهی مبرا و تمام حرکات و سکنات وی برگرفته از آموزه‌های وحیانی هست.

امروز که  با تلاش‌های مخرب رسانه‌های جهان اخلاق و فرهنگ در تمام جوامع به سوی انحطاط حرکت کرده هست، تا حدودی که می‌توان عصر امروز را جاهلیت پیشرفته نامید، بازخوانی ادب و آداب نبوی و گرایش به سیره عملی پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهل‌بیت وحی(ع) بیشتر از گذشته احساس می‌شود. چون که عمده معضلاتی که جوامع کنونی در زمینه‌های اخلاقی و فرهنگی با آن رو به رو می باشند، به سبب عدم رویایی با الگوهای صحیح در بین مردمان آن جامعه هست.

در این بین خانواده‌‌ها به عنوان مهم‌ترین رکن یک جامعه زیادتر نیازمند تعلیم الگوهای دینی و نبوی می باشند چون که اصلاح و یا افساد یک جامعه ارتباط مستقیمی با تربیت‌های اشخاص در محیط خانواده دارد؛ در حقیقت مسئولان صالح حاصل تربیت صحیح اشخاص در خانواده هست. در نتیجه لازم هست اعضای خانواده بویژه والدین هر کدام به قسمت خود نقش خود را به خوبی ایفا کنند و فرزندانی تربیت کنند که در آینده گره‌ای از گره‌های جامعه را بگشایند و این با اهمیت حاصل نمی‌شود مگر با به کارگیری از الگوهای صحیح که به باور ما مسلمین و به تبیین قرآن کریم برترین و جامع‌ترین الگو پیامبر(ص) و اهل‌بیت وحی(ع) و خوبان درگاه الهی می باشند.

حجت‌الاسلام قمی در یک برنامه زنده تلویزیونی در بیان یکی از راهکارهای تربیتی پیامبر(ص) اظهار کرد: پیامبر(ص) خوب ترین الگوی عملی برای مردم بود؛ یعنی به آنچه می‌گفت خود نیز عمل می‌کرد. والدین نیز باید در ازای فرزند اینچنین باشند و بر آنچه می‌گویند عمل کنند. محال هست والدین خلاف عمل کنند، اما فرزندان خود را به خوبی دعوت نمایند. اگر پیامبر(ص) امر به انفاق می‌کرد، خود وی به مقداری انفاق می‌کرد که خداوند در قرآن امر به میانه‌روی کرد و فرمود: «وَ لا تَجْعَلْ یَدَکَ مَغْلُولَهً إِلى‏ عُنُقِکَ وَ لا تَبْسُطْها کُلَّ الْبَسْطِ فَتَقْعُدَ مَلُوماً مَحْسُوراً؛ اگر پیامبر(ص) امر به انفاق می‌کرد، خود وی به مقداری انفاق می‌کرد که خداوند در قرآن امر به میانه‌روی کرد و فرمود: «؛ و دستت را به گردنت زنجیر مکن و بسیار [هم‏] گشاده‏‌دستى منما تا ملامت‌‏شده و حسرت‌‏زده بر جاى مانى.»

انتهای‌پیام/