به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا از قم؛ آیت‌الله العظمی نوری همدانی دوشنبه شب، ۲۶ شهریورماه دیدار با حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، اظهار کرد: کار شما در این نهاد کارمهم و مقدسی هست.  این مرجع تقلید شیعیان اظهار کرد: انقلاب به واقع شدن ملحق شد […]

هدف دشمنان جدایی حوزه و دانشگاه استبه گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا از قم؛ آیت‌الله العظمی نوری همدانی دوشنبه شب، ۲۶ شهریورماه دیدار با حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، اظهار کرد: کار شما در این نهاد کارمهم و مقدسی هست. 
این مرجع تقلید شیعیان اظهار کرد: انقلاب به واقع شدن ملحق شد و تغییری در کل جهان و فرهنگ‌ها ایجاد نمود و یکی از جایگاه ها با اهمیت در نظام و انقلاب حوزه و دانشگاه هست.
آیت‌الله نوری همدانی اضافه کرد: تاریخ تمدن اسلامی را حوزه‌های علمیه،‌ امروز باید برای کل دنیا تصریح کنند؛ چون در کشورهایی مثل کشور ما که در تسلط استکبار بوده این چنین گمان می‌شود که پدید‌آوردنده علوم غرب هست.

این مرجع تقلید با بیان اینکه دشمن کوشش کرده تا جامعه ما را از اسلام دور کند، اظهار کرد: آنچه بر مسلمین گذشته هست از معارف و علوم، جریان غم‌انگیزی هست که باید روشن گردد و برای دنیا ثابت گردد، تمام علوم ساخته و پرداخته اسلام و علمای آن هست.
این مرجع تقلید عنوان نمود: سه عنصر در دانشگاه با اهمیت هست من جمله علوم و معارف که تعلیم می‌شود، باید این‌ها اسلامی باشند نه غربی؛ حوزه و دانشگاه را دشمن می‌خواهد از هم جدا کند، بنابراین باید رابطه این دو نهاد با هم زیادتر گردد.
آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه باید بر درس‌ها نظارت دارا باشید تا اسلامی باشند، اضافه کرد: نباید در دانشگاه اساتیدی حضور دارا باشند و تعلیم کنند که انقلابی نیستند؛ بعضی مواقع شنیده می گردد اساتیدی در دانشگاه ها می باشند که کلماتی بر خلاف توحید و امامت می‌زنند.
وی ‌اساتید را از عنصر مهم  دانشگاه دانست و دنبال کرد: رویه و اخلاق استاد در شاگرد بسیار مؤثراست و از این حیث باید دانشگاه و اساتید آن توأم با اخلاق باشند.
این مرجع تقلید اظهار کرد: دانشجو عنصر دیگری هست که باید مورد توجه قرار بگیرد و باید با آنان رابطه فراوان تری برقرار گردد.

انتهای پیام