×
×

در نشست خبری عنوان شد
طبخ بیش از ۲ میلیون پُرس غذا در روز جشن نیمه شعبان/حمل و نقل عمومی در جشن نیمه‌شعبان رایگان خواهد بود

  • کد نوشته: 331033
  • رئیس ستاد تسهیلات زائرین و خدمات شهری شهرداری قم گفت: ۳۰۰ غرفه در بلوار پیامبراعظم(ص) در روز جشن نیمه‌شعبان برپا خواهند شد و قرار است در این روز بیش از ۲ میلیون پُرس غذا توسط این موکب‌ها طبخ شود.

    طبخ بیش از ۲ میلیون پُرس غذا در روز جشن نیمه شعبان/حمل و نقل عمومی در جشن نیمه‌شعبان رایگان خواهد بود
  • به گزارش سرویس مسجد و هیئت پایگاه خبری شهرکریمه، مهدی اصفهانیان مقدم در نشست خبری پیرامون تشریح اقدامات و برنامه‌های شهرداری قم در جشن نیمه‌شعبان که ظهر امروز در سالن جلسات شهرداری مرکز قم برگزار شد، بیان کرد: باتوجه به فرا رسیدن جشن نیمه‌شعبان و ماه رمضان پیش‌بینی می‎شود که امسال شاهد حضور زائرین میلیونی خواهیم بود و خیل عظیم مسافرین از نیمه دوم اسفندماه به قم سفر خواهند کرد.

    وی ادامه داد: هرساله شهرداری قم در این ایام در راستای تسهیل سفر زائرین عزیز به شهر قم اقدامات و برنامه‌هایی را طراحی می‌کند که امسال هم بدین‌گونه بوده است، شهرداری قم امسال با فعال‌سازی و بسیج ستاد ۸گانه، کمیته‌های ۱۱ گانه با تمام ادوات، تجهیزات و امکانات به استقابل زائرین عزیز خواهد رفت.

    رئیس ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم تصریح کرد: در این راستا ۳ هزار نیرو و ۳۰۰ دستگاه ماشین‌ و تجهیزات مختلف برای خدمات‌دهی زائرین فعال خواهند بود و از نیمه دوم اسفندماه عملیات‌های طراحی شده را اجرایی خواهند کرد.

    اصفهانیان مقدم خاطرنشان کرد: امسال برای اولین‌بار ستاد ملی جشن نیمه شعبان در وزارت کشور با حضور وزیر کشور، استاندار قم، شهردار قم، شهرداران برخی کلانشهرها، معاونین وزیر و سایر دستگاه‌های مربوطه تشکیل شد و برای ارائه هرچه بهتر امکانات برای زائرین همکاری و تعامل خوبی هم در این مدت انجام شده است.

    *اختصاص ۵۰ هزار پارکینگ خودرو برای زائرین در قم

    وی با اشاره به ظرفیت پارکینگ‌های در نظر گرفته شده برای زائرین، تصریح کرد: یکی از مباحث مهم در این جشن که هرساله چالش‌هایی را در پیش دارد، بحث آماده‌سازی پارکینگ اطراف مسجد مقدس جمکران است، به همت شهرداری قم ۱۶ پارکینگ به مساحت ۱۶۰ هکتار و ظرفیت ۵۰ هزار خودرو اعم از اتوبوس، مینی‌بوس و سواری و ۴ هزار موتور سیکلت اطراف مسجد جمکران آماده و در اختیار زائرین قرار می‌گیرد.

    وی افزود: اراضی که به عنوان پارکنیگ در روز جشن نیمه شعبان استفاده خواهد شد تا هفته پیش در اختیار مالکین خود بودند اما به لطف خدا به همت شهرداری قم و همکاری مالکین عزیز برای تسهیل سفر زائرین امام زمان(عج) اقدامات لازم برای فراهم کردن شرایط پارکنیگ انجام شده است.

    رئیس ستاد تسهیلات زائرین شهرداری قم ادامه داد: تامین تسهیلات رفاهی، سرویس بهداشتی و سایر مسائل مورد نیاز در این ۱۶۰ هکتار پارکنیگ در نظر گرفته شده است تا زائرین مشکلی در این زمینه نداشته باشند.

    *آماده‌سازی بیش از ۶۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در سطح شهر

    اصفهانیان‌مقدم در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در خصوص تعداد سرویس بهداشتی در نظر گرفته شده در پارکنیگ‌ها، عنوان کرد: باتوجه به مشکلاتی که سال‌های قبل در خصوص تامین سرویس بهداشتی در این جشن ملی مشاهده می‌شد، شهرداری قم تصمیم گرفت تا تعدادی چشمه سرویس بهداشتی را با قیمت‌های مناسب خریداری نماید.

    وی افزود: درحال حاضر ظرفیت ۵۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در استان قم تحت اختیار شهرداری قم است، تعداد ۱۰۰ چشمه با همکاری سپاه تهیه شده و با همکاری برخی از شهرداری‌های هم‌جوار مقرر شد حدود ۶۰ چشمه به صورت قرضی در پارکینگ‌ها، پارکسوار‌ها و بوستان‌ها مستقر می‌شوند.

    *فعالیت ۱۸۰ اتوبوس به صورت رایگان برای حمل و نقل زائرین در جشن نیمه‌شعبان

    وی خاطرنشان کرد: در رابطه با مباحث مربوط به حمل و نقل و ترافیک تمهیدات لازم را با سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم در نظر گرفته‌ایم و مقرر شده که ۲هزار تاکسی و ۱۸۰ دستگاه اتوبوس به صورت رایگان برای حمل و نقل زائرین در روز جشن نیمه‌شعبان در قم فعالیت کنند.

    رئیس ستاد تسهیلات زائرین شهرداری قم تاکید کرد: از شهروندان عزیز تقاضا داریم برای حضور در مسجد مقدس جمکران در روز جشن نیمه‌شعبان فقط از طریق وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند، اگر شهروندان این موضوع را در نظر بگیرند مشکلات کمتری در زمینه بار ترافیکی در خیابان‌های منتهی به مسجد جمکران شاهد خواهیم بود.

    *دستگاه‌های امنیتی و انتظامی رصد و پایش نقاط را انجام می‌دهند

    رئیس ستاد تسهیلات زائرین شهرداری قم توضیح داد: برای افزایش امنیت و ایمنی زائرین عزیز در روز جشن نیمه‌شعبان تمهیدات ویژه‌ای توسط دستگاه‌های امنیتی و انتظامی در نظر گرفته شده است، تیم‌های  ویژه‌ای برای رصد و پایش ۲۴ ساعته در نظر گرفته شده و در آن روز مشغول خواهند بود.

    وی ادامه داد: همچنین برای مسائل پدافندرعامل نیز با دستگاه‌های مربوطه اقداماتی انجام شده و به لطف خدا امیدواریم این جشن ملی باشکوه بدون مشکل برگزار شود.

    *۵ایستگاه اتوبوس برای حمل و نقل زائرین در نظر گرفته شده است

    در ادامه در این نشست مهدی کلانترزاده مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد تسهیلات زائرین و مدیر روابط عمومی شهرداری قم اظهار کرد: با همکاری شهرداری قم و سازمان اتوبوس‌رانی مقرر شده که ۵ ایستگاه اتوبوس در روز جشن نیمه شعبان به صورت رایگان به بحث حمل و نقل زائرین بپردازند.

    وی افزود: پایانه میدان نبوت به عنوان ایستگاه ابتدایی و انتهایی،میدان شهید مطهری، میدان امام خمینی(ره)، شهرک پردیسان از ایستگاه مقابل مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) و ایستگاه مقابل ورزشگاه شهید حیدریان در ابتدای بلوار شهید صدوقی ۵ ایستگاهی هستند که قرار است زائرین را به مسجد مقدس جمکران می‌رسانند.

    *بوستان‌ها و سوله‌های ورزشی در اختیار زائرین قرار می‌گیرد

    مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد تسهیلات زائرین در ادامه گفت: کمیته اسکان آماده سازی خوبی در این زمینه داشته‌است؛ کلیه بوستان‌ها در سطح مناظق ۸ گانه شهری قم آماده شده و ظرفیت میزبانی از زائرین را دارد.

    مدیر روابط عمومی شهرداری قم عنوان کرد: بوستان‌های نیاز، نیایش، مهدی (عج)، هاشمی، غدیر، امام رضا(ع)، برخی از سوله‌های فرهنگی و ورزشی سطح شهر، ظرفیت‌های اسکان مردمی در روز جشن نیمه‌شعبان در اختیار زائرین قرار می‌گیرد.

    *سامانه ۱۳۷ و زائر راهنمای مسافرین هستند

    کلانترزاده خاطرنشان کرد: زائرینی که از نیمه دوم اسفندماه برای مناسبت جشن نیمه‌شعبان و یا عیدنوروز به قم سفر می‌کنند هرگونه سوالی که داشته باشند می‌توانند با سامانه تلفنی ۱۳۷ تماس برقرار کرده و کارشناسان ما پاسخگوی آن‌ها خواهند بود.

    وی اشاره کرد: امسال با همکاری شرکت مخابرات استان قم مقرر شده که به زائرین عزیزی که وارد قم می‌شوند پیامک خوش‌آمدگویی و لینک سامانه زائر برای آن‌ها ارسال شود، هرگونه نیاز مسافرین در این سامانه طراحی شده و افراد می‌توانند از ابتدایی‌ترین مسئله که نقشه قم است گرفته تا نقاط و اماکن گردشگری و توریستی را در این سامانه مشاهده کنند.

    *زائرین تخلفات شهری را گزارش دهند

    مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد تسهیلات زائرین در ادامه تاکید کرد: برای جلوگیری از بی‌نظمی گشت‌های خودرویی و پیاده در اطراف مسجد مقدس جمکران و حرم حضرت معصومه(س) مستقر می‌شوند.

    وی در پایان افزود: اما اگر بی‌نظمی وموانعی در این نقاط مشاهده شد زائرین و همشهریان می‌توانند با شماره‌گیری سامانه ۱۳۷ تخلفات شهری را گزارش دهند.

    *راه‌اندازی موکب‌ رسانه‌ای در بلوار پیامبر اعظم(ص)

    کلانترزاده خاطرنشان کرد: با همکاری خانه مطبوعات و استانداری قم برای انعکاس و پوشش خبری این رویداد مهم ملی مقرر شده که در عمود ۹۰ بلوار پیامبر اعظم موکب رسانه‌ای با تجهیزات و امکانات فراهم شود تا خبرنگاران عزیز بتوانند راحت‌تر پوشش اخبار را انجام دهند

    انتهای پیام/

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید