[ad_1] غلامرضا جانقربان امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به آخرین وضعیت ساماندهی اطراف امامزاده موسی مبرقع (ع)، اظهار داشت: در سال ۹۰ و بعد از سفر مقام معظم رهبری، بر‌ اساس اعتبارات اختصاص داده‌ شده از سفر ایشان به این مکان مقدس، تفاهم‌نامه‌ای بین چند دستگاه دولتی و استانداری […]

[ad_1]

غلامرضا جانقربان امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به آخرین وضعیت ساماندهی اطراف امامزاده موسی مبرقع (ع)، اظهار داشت: در سال ۹۰ و بعد از سفر مقام معظم رهبری، بر‌ اساس اعتبارات اختصاص داده‌ شده از سفر ایشان به این مکان مقدس، تفاهم‌نامه‌ای بین چند دستگاه دولتی و استانداری برای بازسازی امامزاده مبرقع (ع) امضا شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم، شهرداری را نیز یکی از امضاکنندگان تفاهم‌نامه اعلام کرد و افزود: شهرداری هیچ وظیفه‌ای در قبال ساماندهی امامزادگان نداشته و تنها برای ساماندهی طرح مانند دیگر دستگاه‌ها و برحسب همکاری مشترک وارد پروژه شده و در صورت تزریق مرتب بودجه، متولی انجام تملک اطراف امامزاده شده است.

جانقربان وسعت طرح ارائه‌ شده توسط مشاور را ۴.۳ هکتار دانست و تصریح کرد: طرح با وسعت ۴۳ هزار مترمربع شامل ۳۰۴ پلاک ملکی بوده و بر‌اساس طرح ۲ صحن، پارکینگ، حوزه علمیه، ملک تجاری و خدمات زائر برای آن طراحی‌شده و مصوبات کمیسیون ماده ۵ آن نیز گرفته شده است.

وی از تملک ۱۵۰ پلاک به مساحت ۱۴ هزار مترمربع با هزینه‌ای بالغ‌ بر ۳۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: اعتبار هزینه شده به تفکیک ۱۰ و نیم میلیارد تومان از سفر مقام معظم رهبری، ۱.۹ میلیارد از سازمان عمران بهسازی کشور، ۵.۲ میلیارد تومان آورده شهرداری، ۱.۸ میلیارد تومان از استانداری و ۳.۸ میلیارد تومان ستاد بحران استان بوده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم ارزش شبکه معابر اطراف امامزاده را بیش از ۱۵ میلیارد تومان دانست و خاطرنشان کرد: در واقع سهم شهرداری ۲۰ میلیارد تومان بوده و تا امروز ۴۵ میلیارد تومان در این طرح هزینه شده است.

جانقربان هزینه لازم برای تکمیل تملک و خرید ۱۵۰ پلاک باقیمانده را ۴۰ میلیارد تومان برآورد و بیان کرد: برای تملک ۱۵۰ پلاک باقی‌ مانده به نرخ امروز ۴۰ میلیارد تومان دیگر احتیاج داریم، اما از سال ۹۵ اعتبارات استانی و سفر مقام معظم رهبری و سایر دستگاه‌ها قطع‌ شده است.

وی ادامه داد: از سال ۹۵ شهرداری از اعتبارات داخلی خود هزینه کرده تا توانسته کیفیت زندگی در این منطقه را ارتقاء داده و شرایط به وجود آمده را ساماندهی کند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح را بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: اگر بخواهیم این طرح را تا پایان اجرا کنیم به ۴۰ میلیارد تومان برای تملک و ۱۳۰ میلیارد تومان نیز برای ساخت این چند کاربری با ۷۰ هزار مترمربع بنا نیاز داریم.

انتهای پیام/۷۸۰۲۷

[ad_2]