×
×

طرح مرکز نوآوری سلول‌های بنیادی در دانشگاه علوم پزشکی قم اجرا می‌شود/ افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان علوم پزشکی

  • کد نوشته: 87927
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ابراز کرد: طرح توسعه سلول‌های بنیادی با کمک معاونت علمی و فن‌آوری رئیس جمهوری در حال اجرا است.

    طرح مرکز نوآوری سلول‌های بنیادی در دانشگاه علوم پزشکی قم اجرا می‌شود/ افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان علوم پزشکی
  • به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه، دکتر مهدی مصری در جلسه هم‌اندیشی استاندار قم با روسای دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان با بیان اینکه تلاش داریم شرکت‌های دانش بنیان علوم پزشکی استان را از ۶ به ۱۰ شرکت افزایش دهیم، اظهار کرد: طرح توسعه سلول‌های بنیادی را با کمک معاونت علمی و فن‌آوری رئیس جمهوری در حال اجرا داریم.

     

    وی افزود:‌ با معاونت علمی ریاست جمهوری در خصوص زیست فن‌آوری تقسیم کار داریم و این آمادگی وجود دارد با تمام دانشگاه‌هایی که در استان رشته‌های علوم پایه دارند، نیز مسائل زیست‌فن‌آوری، سلامت و پزشکی را انجام دهیم.

     

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به مرکز تجاری سلفچگان، وجود این مرکز را برای شرکت‌های دانش بنیان و پردیس‌های فن‌آوری یک مزیت دانست و اعلان کرد: زیرساخت‌های لازم برای ورود علوم پزشکی استان به حوزه فن‌آوری و کالاهای سلامت محور در کنار خدماتی که در نظام سلامت انجام می‌دهد ایجاد شده است.

     

    وی ادامه داد: در پردیس علوم پزشکی استان قم ۲۰ هکتار را برای فن‌آوری پیش‌بینی کردیم که پس از سفر معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان، مباحث در قالب ۲۰ برنامه طرح‌ریزی شد.

     

    مصری گفت: امکانات بالقوه خوبی مانند آزمایشگاه سلولی مولکولی و برخی مواد اولیه دانش بنیان آماده است که در حال توسعه آنها نیز هستیم.

     

    وی با تاکید بر ترویج فرهنگ سلامت و تولید نرم افزارهایی در این خصوص اظهار کرد: ما باید بتوانیم سبک زندگی سالم و نرم افزارهایی که مرتبط با فرهنگ سلامت است را ارتقا دهیم.

     

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام کرد: با بنیاد برکت روی مکمل‌های غدایی و ریز مغذی‌ها که برای سوء تغذیه است، طرح‌هایی را اجرا می‌کنیم، این مسئله نقش مهمی در برنامه‌ریزی بر روی سلامت غذایی و ریز مغذی‌ها دارد، تا در مراکز بهداشتی این مسائل را در قالب پژوهش و فناوری نهادینه کنیم.

     

    وی با اشاره به انجام مدیریت سموم مواد غذایی کشاورزی با کمک دانشگاه‌های مرتبط به‌خصوص دانشکده کشاورزی بیان کرد: هر چند موضوع خاک و آب به صورت مستقیم ارتباطی به علوم پزشکی ندارد، ولی محصول‌هایی که تولید می‌شوند باید سالم باشند.

     

    مصری تاکید کرد: در کنار پارک علم و فن‌آوری عمومی باید برای ایجاد پارک‌ تخصصی به خصوص در حوزه دارو و غذا و مدیریت پسماندهای شیمیایی را نیز در برنامه داشته باشیم.

     

    وی در پایان به راه اندازی پردیس فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی با مشارکت پارک علم و فناوری استان اشاره کرد و آن را از دیگر برنامه های ورود دانشگاه به نسل سوم دانست.

     

    انتهای پیام/

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.