[ad_1] محمد گلفشان در گفتگو با خبرنگار شهرکریمه ضمن تشریح طرح پایش و تست غربالگری بیماری مبتلا به کرونا در استان قم، افزود: ۱۸۰ نفر از نیروهای جوانان، امدادگران و داوطلبان در ۱۸ پایگاه مبادی ورودی و خروجی قم در قالب تیم‌هایی متشکل از مرکز بهداشت و نیروی انتظامی و اعضای جوانان و امدادگران و […]

[ad_1]

محمد گلفشان در گفتگو با خبرنگار شهرکریمه ضمن تشریح طرح پایش و تست غربالگری بیماری مبتلا به کرونا در استان قم، افزود: ۱۸۰ نفر از نیروهای جوانان، امدادگران و داوطلبان در ۱۸ پایگاه مبادی ورودی و خروجی قم در قالب تیم‌هایی متشکل از مرکز بهداشت و نیروی انتظامی و اعضای جوانان و امدادگران و داوطلب مستقر هستند.

وی بیان کرد: در این پایگاه‌ها از افرادی که قصد ورود و خروج از قم را دارند تست تب سنجی انجام می‌شود و اگر کسی درجه تب بالایی داشت داخل پایگاه از طریق تست با دستگاه پالس اکسیمتر سنجش و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: افرادی که در این پایش مشکوک به کرونا ویروس باشند، به مراکز درمانی راهنمایی می‌شوند.

وی اظهار داشت: تیم‌ها شامل یک دستگاه آمبولانس و دو امدادگر هستند و بر اساس بزرگی ورودی‌ها تا ۶ نفر نیز در هر لاینی مستقر می‌شوند اما به طور کلی در هر لاین تا دو نفر برای ارائه خدمات استقرار دارند.

گلفشان گفت: اجرای طرح پایش و تست غربالگری بیماری کرونا در استان قم از یک هفته قبل آغاز شده و تا ۱۵ فروردین سال ۹۹ ادامه دارد.

وی عنوان کرد: این طرح به مدت ۱۲ ساعت از ساعت هفت و نیم صبح تا ۷ و نیم شب اجرایی می‌شود.

[ad_2]