×
×

عاملان و مسببان فاجعه افغانستان شناسایی و مجازات شوند

  • کد نوشته: 81901
  • آیت‌الله علیرضا اعرافی در بیانیه‌ای جنایت هولناک در مزار شریف افغانستان را محکوم کرد و گفت: عاملان و مسببان فاجعه افغانستان شناسایی و مجازات شوند‌.

    عاملان و مسببان فاجعه افغانستان شناسایی و مجازات شوند
  • به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه، آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در واکنش به جنایت اخیر و هولناک در مزار شریف افغانستان بیانیه‌ای صادر کرد.

     

    متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

     

    بسم الله الرحمن الرحیم

     

    جنایت هولناک و فاجعه‌ی جانگداز و تأسف‌باری که به شهادت و جراحت جمع کثیری از مردم مظلوم، مسلمانان، شیعیان و نمازگزاران مسجد «سه دکان» در مزار شریف افغانستان انجامید بدون شک مایه‌ی خشم علمای عظام، حوزه‌های علمیه، مسلمانان جهان و آزادگان گردیده است.

     

    اقدامی تروریستی که وقوع آن از سوی دواعش و گروه‌های تکفیری در آستانه‌ی لیالی قدر و در ماه‌ مبارک رمضان، نشان از عمق کینه و نفرت ایشان از اصل اسلام و عزت مسلمانان و نهایت سبعیت و درنده‌خویی آنها دارد.

     

    بدون شک دفاع و صیانت از جان و مال و نوامیس مردم عزیز افغانستان مسئولیت مهمی است که نهادهای متولی و مدعی آن کشور باید به دقت و حساسیت آن را پی‌گیری کنند و این مهم جز با دولتی فراگیر و همراه با مشارکت مدنی آن ملت سربلند و برآمده از عزمی ملی محقق نخواهد شد.

     

    اکنون که توطئه استکبار بی‌شرمانه ساحت مقدس قرآن کریم را مورد هتک و اهانت قرار می‌دهد و مسلمانان و نمازگزاران مسجد الاقصی و فلسطین پر افتخار را به خاک و خون می‌کشد و اخوت خواهران و برادران مسلمان افغانستان و ایجاد جنگ و کشتار مذهبی را هدف قرار داده، بر موثرین، صاحبان فکر و اندیشه و به ویژه عالمان دینی آن خطّه‌ی سربلند ضروری است که با محکومیت قاطع این واقعه‌ی تروریستی و اعلام موضع صریح و جدی مانع تکرار اینگونه پلیدی‌ها و کشتار مردم بی‌دفاع گردند.

     

    مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه این مصیبت جانکاه را به مردم شریف و نجیب و شجاع و مظلوم افغانستان و علما و بزرگان و حوزه‌های علمیه آن کشور سرافراز و مقاوم و بازماندگان محترم شهدای حادثه تسلیت گفته، مصرانه از مسؤلان آن کشور و مجامع بین المللی خواهان تحقیق پیرامون آن و شناسایی و مجازات آمران، مسببان و عاملان و مباشران آن است و از دستگاه دیپلماسی و وزارت خارجه انتظار دارد تا با قدرت و قاطعیت محکومیت اینگونه اقدامات رذیلانه و مطالبه‌گری از نهادهای بین‌المللی را تا حصول نتیجه و احقاق حقوق ملت شریف افغانستان پی‌گیری نماید.

     

    به ارواح پاک همه‌ی شهدای امت اسلام، محور مقاومت و شهدای این حادثه درود می‌فرستیم و صبر و اجر بازماندگان و سلامت آسیب دیدگان و عزت و سربلندی امت اسلامی و کشور عزیز افغانستان را از خداوند متعال خواستاریم.

     

    علیرضا اعرافی

    مدیر حوزه‌های علمیه

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.