امام جمعه قم با بیان این‌که عرصه انتخابات سیاسی و به‌شدت لغزنده است، ادامه داد: تنها با رعایت تقوای الهی در عرصه انتخابات حضور پرشور پیدا می‌کنیم و از لغزش‌های سیاسی به برکت تقوای الهی حفظ می‌شویم.

به گزارش شهرکریمه آیت الله سعیدی تصریح کرد: تبلیغات انتخابات چه مستقیم از ناحیه نامزدها و چه از ناحیه طرفداران انجام شود، صرفا به‌منظور معرفی نامزدها، ویژگی‌ها و برنامه آنان و همچنین برای ترغیب رای دادن مردم به نامزدهاست.

امام جمعه قم به ویژگی‌های رییس‌جمهور برتر اشاره و بیان کرد: روحیه جهادی، انقلابی و خستگی‌ناپذیری، آگاهی، توانمندی، کارآزموده بودن، برخورداری از عمق معرفتی، بینش اسلامی، توجه و تقید به دین، پشتیبانی از مقاومت و تسلیم‌ناپذی در برابر مستکبران به خصوص آمریکا و صهیونیست‌ها و سرباز ولایت بودن از ویژگی‌های رییس‌جمهور انقلابی است.

وی با بیان این‌که رییس جمهور باید به جای چشم امید دوختن به بیگانگان به مردم به‌خصوص متخصصان و جوانان تکیه کند،افزود: روحیه تحول‌گرایی، وحدت، همبستگی و در میان مردم بودن، اخلاق‌مدار بودن، صداقت و ساده‌زیستی، پاک‌دستی خود، خانواده و همکاران، عدالت‌گستر، عدالت‌گرا و فسادستیز از دیگر ویژگی‌های رییس‌جمهور انقلابی است.

آیت‌الله سعیدی با تاکید بر برنامه‌ریزی برای تحقق شعار راهبردی سال یعنی جهش تولید با مشارکت مردم، ساماندهی معیشت، اشتغال و مسکن از سوی رییس‌جمهور آینده، گفت: رییس‌جمهور تنها وامدار مردم است و نه گروه و جریان‌های دیگر؛ بنابراین رییس‌جمهور را نباید حزب یا جریانی راهبری کند.

وی با تسلیت سالروز شهادت امام محمدباقر(ع)، گفت: امام محمد باقر(ع) وصیت می‌کند مدت زیادی در منا برای ایشان عزاداری کنند؛ این مساله نشان می‌دهد دین ما سیاسی است، عزاداری ما نیز سیاسی است.

اهمیت مراسم برائت از مشرکان امسال

آیت الله سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به جنایات بی‌شمار صهیونیست‌ها و حامیان آن‌ها علیه مردم مظلوم ومقام غزه، رهبر معظم انقلاب حج امسال را حج برائت نامیدند و با ورود مسلمانان از سراسر جهان به سرزمین عرفات در کنار حجاج ایرانی و قرائت پیام رهبری، مراسم برائت امسال به‌طور خاص انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: این مراسم می‌تواند برائت از دشمنانی باشد که چنین ظلم و جنایتی بر مردم مظلوم غزه رقم زدند تا با شلیک برائت خود بار دیگر ترس را در جسم و جان رو به اضمحلال رژیم صهیونسیتی وارد کنند.

وی تاکید کرد: امسال در سرزمین مقدس عرفات و امروز در همه نمازهای جمعه باید شعار مرگ بر آمریکا و اسراییل کوبنده‌تر از هر زمان دیگر بر فرق آمریکا و اسراییل چنان فرود آید تا آرزوی شکست مسلمانان را به گور برند.