×
×

عظمت و حقایق انقلاب اسلامی در «ایام حج» به دیگر مسلمانان به خوبی نشان داده شود

  • کد نوشته: 90269
  • آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی تصریح کرد: استکبار جهانی با ایجاد تفرقه و اختلاف بین مسلمانان سعی در محروم و عقب نگهداشتن ملت‌ها دارد و بایستی در «ایام حج» عظمت انقلاب اسلامی و حقایق آن به دیگر مسلمانان به خوبی نشان داده شود.

    عظمت و حقایق انقلاب اسلامی در «ایام حج» به دیگر مسلمانان به خوبی نشان داده شود
  • به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه، حضرت آیت الله‌العظمی نوری همدانی مرجع عالیقدر جهان تشیع روز گذشته در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی؛ «حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب» با تبیین اهمیت اجتماعات در دین اسلام ابراز کرد: اسلام عرصه‌های مختلفی برای تشکیل اجتماعات بر اساس محور توحید و شناساندن معارف الهی و بیان مسائل جامعه اسلامی فراهم نموده است.

     

    وی با اشاره به ابعاد مختلف اجتماعات در اسلام عنوان کرد: بیان مشکلات و برنامه ریزی برای حل آن و آگاه نمودن مردم نسبت به مسائل روز در این اجتماعات سبب پر رنگ شدن نقش این اجتماعات در اسلام شده است.

     

    معظم له در ادامه با بیان اینکه حج ابراهیم در زمان کنونی اهمیت بالایی دارد، اضافه کرد: ویژگی مهم حج این است که در زمان معین، اجتماع جهانی مسلمین تحت عنوان حج جمع شوند و با ایجاد وحدت و همدلی به بیان مسائل و مشکلات مرتبط به جهان اسلام بپردازند.

     

    این مرجع عالیقدر جهان تشیع با برجسته خواندن نقش علماء و اندیشمندن جهان اسلام در رفع مشکلات و نابسامانی های کنونی ملت های مسلمان افزود: نقش عالمان دینی و اندیشمندان و متفکران اسلامی در برنامه ریزی و هم اندیشی و آگاه نمودن مسلمین جهان نسبت به اوضاع کنونی جهان بسیار مهم است و شما باید سعی کنید در ایام حج، عظمت انقلاب اسلامی و حقایق آن را به دیگر مسلمانان به خوبی نشان دهید.

     

    معظم له با اشاره به فتنه انگیزی دشمنان، تاکید کرد: استکبار جهانی با ایجاد تفرقه و اختلاف بین مسلمانان سعی در محروم و عقب نگهداشتن ملت‌ها دارد تا به غارت منابع آنان بپردازد از این رو بیداری اسلامی و آگاه نمودن ملت‌ها باید سر لوحه کار اندیشمندان و علماء در این اجتماع باشد.

     

    آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی در پایان خاطر نشان کرد: باید تمام سعی خود را در خدمات رسانی بکار ببرید تا شرایط مطلوبی در این سفر معنوی برای حجاج ایرانی مهیا شود.

     

    انتهای پیام/

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.