ادامه دهنده مسیر ‌مرجع فقید حضرت آیت الله بروجردی آنانند که جهت گیریشان همیشه در جهت تضعیف دشمنان اسلام بوده و در مقابل استکبار و در کنار امت اسلام ایستاده است.

به گزارش شهرکریمه ،از آن زمان که فلسطینِ مظلوم با خدعه استعمار، تحت اشغال جنبش سیاسی صهیونیسم تیره بخت در آمد، علمای بصیر اسلام ندای وامظلوما برآورده و با اعلام موضع صریح خویش، مسلمین را نسبت به آتشی که در بلاد اسلام برافروخته شده است آگاه کردند.

آیت الله العظمی بروجردی مرجع فقید و عالم بصیر، همان زمان ابتدایی اشغال، با صادر کردن بیانیه ای، مسئله فلسطین را مسئله همه مسلمین دانسته و فرمودند: «از برادران با ایمان خود از ایران و سایر نقاط می‌خواهیم دسته جمعی به نیایش بپردازند و خواری و ذلت یهود را از خدا بخواهند» اعلام موضع معظم له که در دوران طاغوت و اوج قدرت استکبار صورت پذیرفت، نشان از اهمیت و اولویت این مسئله دارد.

اعلام موضع صریح نسبت به مسئله فلسطین، سیره علمای اعلام بوده و هر کس که خود را منتسب به این سلسله عظام می‌داند می بایست، واکنشی شفاف و صریح نسبت به مسئله مهم فلسطین داشته باشد. اما متاسفانه در روزگار جمع تناقضات به سر می‌بریم و مشاهده می‌کنیم شخصی چون استاد علوی بروجردی خود را ادامه دهنده مسیر مرجع فقید آیت الله العظمی بروجردی می‌داند اما هیچ بیانیه و اعلام موضعی نسبت به مسئله فلسطین ندارد در حالی که آن زمان شیعه در ضعف و اکنون در قدرت است و در وضعیت کنونی به مراتب وظیفه علما سنگین تر از گذشته خواهد بود.

ایشان از سویی خود را اهل تقریب مذاهب و اتحاد مسلمین می داند اما از سویی دیگر نسبت به اشغال سرزمین مسلمانان و قتل و عام آنان واکنشی ندارد. این چه تقریب مذاهبی است که حتی نسبت به ریخته شدن ناحق دماء مسلمین و تعرض به نوامیس آنان هم به کار نمی آید و واکنش چند خطی را هم اقتضا نمی کند؟

اگر با حُسن ظن بنگریم شاید بتوان گفت که ایشان آنقدر مشغول درس و بحثند که حتی وقت چند دقیقه مصاحبه جهت اعلام موضع هم ندارند اما باید پرسید پس چگونه ایشان در ابتدای اغتشاشات سال گذشته آن زمان که صحنه غبارآلود بوده و آتش فتنه روشن شده بود به نفع دشمن اعلام موضع داشت و خود را یکی از اضلاع فتنه قرار داد؟ باید پرسید چرا هر زمان دانشمندان حوزوی و دانشگاهی برای اعتلای اقتصاد اسلامی منسجم می شوند ایشان احساس وظیفه کرده و در نفی اقتصاد اسلامی سخن می گوید؟ چرا هر زمان که باید در صحنه بوده وبا بیانات خویش به تعالی امت اسلام یاری کند حضور ندارد؟ و هرگاه دشمن برای پیشبرد طرح های خود نیاز به سخنی از میانه حوزه دارد، ایشان شتابان اعلام موضعی به نفع دشمن بیان می‌دارد؟

آری؛ ادامه دهنده مسیر ‌مرجع فقید آیت الله العظمی بروجردی آنانند که جهت گیریشان همیشه در جهت تضعیف دشمنان اسلام بوده و دلیرانه در مقابل استکبار و در کنار امت اسلام ایستاده و از هیچ تلاشی در جهت آزادی قدس شریف فروگذاری نمی‌ کنند.

محمدمهدی حسین زاده