به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از محور خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام محمود لطفیان سرگزی، متولد ۱۳۵۴، قرآن‌پژوه، از شاگردان حضرات آیات خاتمی، آدینه وند، یحیی انصاری شیرازی، وجدانی فخر بعد از انتهاء دوره دبیر‌ستان به سفارش آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی وارد حوزه علمیه شهر قم گردید و مدت ۲۰ سال در شهر قم بعد […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از محور خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام محمود لطفیان سرگزی، متولد ۱۳۵۴، قرآن‌پژوه، از شاگردان حضرات آیات خاتمی، آدینه وند، یحیی انصاری شیرازی، وجدانی فخر بعد از انتهاء دوره دبیر‌ستان به سفارش آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی وارد حوزه علمیه شهر قم گردید و مدت ۲۰ سال در شهر قم بعد از طی دوره‌های فقه و اصول، تفسیر و حدیث، به امر تبلیغ و ارشاد تشنگان زلال معارف اهل بیت(ع) پرداخته هست.
وی یکی از خادمان و چهره‌های شایسته قرآن و عترت هست و در راستای حضور با پیشینه و فعال در نشست ها قرآنی، برپایی و مدیریت نشست ها، تعلیم تعلیم تبلیغ و ترویج صحیفه سجادیه و رساله حقوق امام سجاد(ع) در دانشگاه و هیئت‌ها فعالیت چشم‌گیر داشته هست. از سوابق اجرایی این فعال قرآنی می‌توان به کارشناس فرهنگی ستاد اقامه نماز استان شهر قم، کارشناس آموزشی ستاد اقامه نماز استان خراسان رضوی، برپایی کارگاه‌های آموزشی اشاره نمود.
ابوی وی جانباز شهید آیت‌الله عباس لطفیان از علمای سیستان و از شاگردان حضرات آیات حسینی طباطبایی، بیانی مزاری، کفعمی بوده‌ هست؛ شهید آیت‌الله محمدعلی لطفیان سرگزی از مبارزان عشایر و شهید آیت‌الله علی لطفیان(عمو) و امام جمعه شهرستان نیک‌شهر نیز اخوی وی می باشند.
از این نویسنده و محقق که از محضر استادان نامدار و عالی مقام در فقه اصول، فلسفه، عرفان، تفسیر بهره‌مند بوده هست تاحالا قریب به ۵۰۰ سخنرانی در خبرگزاری ایکنا منتشر گردیده هست.
تعلیم درس ها معارف، تاریخ اسلام، روش تفسیر، ولایت فقیه، مبانی انقلاب اسلامی، جریان‌شناسی سیاسی، صحیفه سجادیه، رساله حقوق امام سجاد(ع) در بین اقشار متفاوت مردم، شرکت فعال در دفاع از انقلاب و اسلام در جنگ نرم و سخت، تصریح دسیسه و هجوم گروه‌های دگر‌اندیش و حضور تاثیرگذار و مستمر در مبارزه با جریانات منحرف، عضو مؤثردر همایش‌ها، شوراها، کرسی آزاد‌اندیشی، کارگروه‌های برنامه‌ریزی، نظارتی من جمله فعالیت‌های محمود لطفیان سرگزی هست.
««حمایت و هدایت، نظارت آری، مداخله هرگز» شعار این فعال قرآنی در مدیریت هست. سبک تبلیغ وی از تفسیر نور حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قرائتی هست.
وی که دارای سطح ۴ رشته تخصصی علوم قرآنی و کارشناس ارشد نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه هست در پیشینه فعالیت خود قریب به یک دهه با ستاد اقامه نماز، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، کمیته اخلاق و تعلیم در جامعه‌المصطفی(ص) العالمیه، جامعه‌الزهرا(س)، جامعه‌القرآن، دانشگاه شهر قم و مفید مشارکت دارد.
عضو هیئت علمی مؤسسه نیایش، مشاور مذهبی حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران، عضو انجمن اخلاق و کنترل درد و تندرستی معنوی، مدرس شیوه و فنون نگهدارى اخلاقی معنوی، عضو گروه تعلیم و تحقیق طب تسکینی، عضو گروه ارتباط اخلاقی پزشک و بیمار، محقق در حوزه تندرستی و نگهدارى معنوی با چند سال پیشینه بالینی، مدرس مبانی نگهدارى معنوی و طب تسکینی من جمله اموری هست که این فعال قرآنی در آن فعالیت دارد.
یادآور می‌شود، طی مجلسی که به منظور تجلیل از فعالین قرآن مؤسسه صحیفه سجادیه و رساله حقوقیه با مشارکت اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان شهر قم، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهر قم، روز سه‌شنبه، ۲۴ مهرماه در شبستان مسجد مقدس جمکران از حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود لطفیان و دیگر فعالین قرآنی تجلیل گردید.
انتهای پیام