به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهر قم، وی با بیان اینکه حل زیادی از مشکلات در گرو سلام دادن به یکدیگر هست، اظهار کرد: سلام دادن آدم دلیلی بر کوچکی کسی نمی‌شود، اما بذل السلام دارای دو تفسیر هست، گاهی سلام به معنای سلام لفظی هست که نشانه‌ای از […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهر قم،

وی با بیان اینکه حل زیادی از مشکلات در گرو سلام دادن به یکدیگر هست، اظهار کرد: سلام دادن آدم دلیلی بر کوچکی کسی نمی‌شود، اما بذل السلام دارای دو تفسیر هست، گاهی سلام به معنای سلام لفظی هست که نشانه‌ای از سلام معنوی و روحی بوده و گاهی هم به معنای سلام عملی هست.

مرجع تقلید شیعیان ابراز کرد: امتحانات الهی منحصر به یک شخص و ملت نیست، بسیارند افرادی که نیت‌های سوء در باطن دارند اما این‌ها را پنهان کرده و در باطن نگه می‌دارند، اما گاهی نیز این امتحانات الهی آشکار می‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی یکی از امتحانات الهی را مساله حقوق بشر بیان و تصریح نمود: راهی که انبیاء الهی آورده‌اند بشر امروز راه انبیا الهی را به‌تدریج در حال طی کردن هست.

وی یکی از مورد ها نقض حقوق بشر از سوی دشمنان اسلام را به قتل رسیدن خبرنگار عربستان سعودی بیان و افزود: با به قتل رسیدن این خبرنگار، آشکار گردید که همه این شعارها کذب بود و شعار کلیدی آمریکا و هم‌پیمانانش شعاری این هست که با ترساندن، پول عربستان را از آن‌ها دریافت کنند، در حقیقت منافعشان خط بطلان بر حقوق بشر کشیده هست.

استاد معروف حوزه علمیه شهر قم با اشاره به آزمون الهی دولت و ملت ابراز کرد: مردم قیمت‌ها را ساعت‌به‌ساعت نباید بالا ببرند، واقعاً باید فکر منفعت های شخصی باشیم؟ و جامعه را به خطر بیندازیم؟ نباید احتکار کنیم و مواد غذایی و دوا را در انبارها نگه‌داشته و به فروش نرسانیم؟

آیت‌الله مکارم شیرازی اقرار کرد: ادعای اسلام، عشق به امام حسین(ع) و ارادت به اهل‌بیت(ع) داریم اما در موقع آزمون الهی رد می‌شویم، دولت هم در حال آزمون دادن هست، دولت باید واقعاً بالعکس جنگ روانی دشمن عمل کند، سرمایه دشمن کذب بوده و گاهی آنچه رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید واقعاً خنده‌دار هست.

وی ابراز کرد: دولت و ملت باید مواظب آزمون الهی باشند، خرده‌حساب‌ها را باید برای وقت دیگری گذاشت و خالصانه و مخلصانه نقشه‌های دشمن ها را نقش بر آب کنیم، اگر چنین کنیم نقشه دشمن عملی نخواهد گردید.