[ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، هر سال رهبر انقلاب اسلامی، شعاری را به‌ عنوان هدف برای مسؤولان و اقشار مردم ترسیم می‌کنند. فراموشی هدف ولو به‌طور غیر‌عمدی، آسیب جدیدی برای تحقق این شعارها است. یکی از آسیب‌های برنامه‌ریزی‌ها، فراموشی اهداف است و اهداف گاهی بدون تعمد، فراموش می‌شود. رهبر معظم انقلاب در بیان […]

[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، هر سال رهبر انقلاب اسلامی، شعاری را به‌ عنوان هدف برای مسؤولان و اقشار مردم ترسیم می‌کنند. فراموشی هدف ولو به‌طور غیر‌عمدی، آسیب جدیدی برای تحقق این شعارها است.

یکی از آسیب‌های برنامه‌ریزی‌ها، فراموشی اهداف است و اهداف گاهی بدون تعمد، فراموش می‌شود.

رهبر معظم انقلاب در بیان هدف کلی حرکت نظام، امسال را سال «رونق تولید» نامیدند. ایشان همگان را به تلاش برای رونق تولید در کشور فراخواندند تا با گسترش چشمگیر و محسوس این تلاش در طول سال، مشکل اقتصادی در مسیر حل شدن قرار بگیرد. این هدف هیچ‌گاه نباید فراموش شود و همیشه باید مد نظر دولت، مجلس و همه کسانی که توانایی ورود به حیطه تولید را دارند قرار گیرد؛ اگر‌چه کشور، درگیر سیل باشد. درست است که سیل هم‌اینک دغدغه اصلی کشور است با این‌حال باید در تحقق یافتن این هدف نیز کوشید و فارغ از هر اتفاقی در کشور، این نقشه راه را دنبال کرد، تا با توفیق الهی، امسال، سال فرصت‌ها و سال امکانات و گشایش برای ملت ایران باشد.

بی تردید استفاده از حوادثی همچون سیل می تواند مردم و دولت را در رسیدن به پیشرفت و کشوری آباد یاری دهد؛ تولید سد‌های محکم؛ ساخت سیل‌‌بندها؛ تولید پل‌ها و ساخت منازل مسکونی در مکان‌های امن؛ و فراتر از رونق تولیدهای اقتصادی، رونق تولید مهربانی بین مردم. چرا از تجربه حرکت جهادی در مقابل سیل، در زمینه رونق تولید استفاده نشود؟ باید مردم و جوانان را برای تحقق این هدف، باور داشت.

با توجه به این‌که سیل به اموری مانند محصولات کشاورزی، در مناطق سیل زده آسیب رسانده، باید زمینه رونق تولید دوباره آن‌ها را در برنامه کشور قرار داد تا خدای ناکرده، نبود محصولات، سبب نشود که دستمان به سمت بیگانگان دراز شود و واردات بی‌رویه آغاز شود.

اینک که چند روزی به پایان ماه فروردین نمانده است باید دانست که یک ماه از فرصت ۱۲ ماهه تحقق این شعار در آستانه تمام شدن است. چه اقداماتی برای تحقق این شعار رخ داده است؟ نکند امسال که به پایان برسد دوباره رهبر انقلاب، گلایه کنند که شعار امسال هم به‌طور کامل محقق نشده و به قوت خود باقی است./۹۱۸/ی۷۰۴/س

مجتبی صداقت

[ad_2]