معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با تاکید بر اینکه برخی از آثار بافت تاریخی مجاور حرم حضرت معصومه(س) تخریب شده است، گفت: فرهنگ‌سازی حفاظت از ارزش‌های معماری از اولویت‌های مورد نیاز قم است. به گزارش شهرکریمه عمار کاووسی  در نشست بنیاد قم‌پژوهی که در موسسه آموزشی طلوع مهر برگزار شد، […]

معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با تاکید بر اینکه برخی از آثار بافت تاریخی مجاور حرم حضرت معصومه(س) تخریب شده است، گفت: فرهنگ‌سازی حفاظت از ارزش‌های معماری از اولویت‌های مورد نیاز قم است.

به گزارش شهرکریمه عمار کاووسی  در نشست بنیاد قم‌پژوهی که در موسسه آموزشی طلوع مهر برگزار شد، با بیان این‌که کنگره تاریخ شهرسازی و معماری قم به‌دنبال شناخت آثار تاریخی شهر قم است، اظهار کرد: چکیده این بررسی‌ها در چهارمین کنگره کشوری تاریخ شهرسازی و معماری ایران ارائه می‌شود.

وی از مشارکت بنیاد قم‌پژوهشی در راستای برگزاری کنگره استانی تاریخ شهرسازی و معماری قم تقدیر کرد و افزود: امیدواریم استان قم با برگزاری این کنگره بتواند به شیوه مطلوبی در میان شهرهای مختلف ایران اسلامی درخشش آثار تاریخی خود را به اثبات برساند.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با اشاره به تخریب بافت‌های تاریخی و معماری ارزشمند شهر قم در دهه‌های اخیر گفت: امیدواریم بتوانیم با فعالیت‌های پژوهشی در راستای حفظ آثار ارزشی و تاریخی به نتایج مطلوبی برسیم.

وی با تاکید بر اینکه برخی از آثار بافت تاریخی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) تخریب شده است، مطرح کرد: فرهنگ‌سازی حفاظت از ارزش‌های معماری یکی از اولویت‌های مورد نیاز شهر قم است که باید مسؤولان بخش‌های مختلف در راستای تحقق این هدف مشارکت مطلوبی داشته باشند.

کاووسی معرفی آثار تاریخی شهر قم را نیازمند بخش‌های مختلف استانی دانست و تصریح کرد: توجه به میراث شهری می‌تواند هویت مردم قم را حفظ کند.

منبع:فارس