رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم گفت: یک تن بر اثر استنشاق گاز مونوکسیدکربن در این استان جان خود را از دست داد. به گزارش شهرکریمه محمدرضا حسنی چهارشنبه شب افزود: کارشناسان اورژانس ۱۱۵ ساعت ۱۴:۰۰ امروز، نهم آذرماه جاری، پس از تماس با این مرکز مبنی بر مسمومیت فردی با گاز […]

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم گفت: یک تن بر اثر استنشاق گاز مونوکسیدکربن در این استان جان خود را از دست داد.

به گزارش شهرکریمه محمدرضا حسنی چهارشنبه شب افزود: کارشناسان اورژانس ۱۱۵ ساعت ۱۴:۰۰ امروز، نهم آذرماه جاری، پس از تماس با این مرکز مبنی بر مسمومیت فردی با گاز مونوکسیدکربن، بر بالین فرد مورد نظر حاضر شدند.
وی اضافه کرد: در این حادثه یک تن(آقا) بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن مسموم شده و جان خود را از دست داده بود.
وی گفت: همچنین در روزهای گذشته یک خانواده چهار نفره شامل پدر و مادر و ۲ فرزند بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در استان جان خود را از دست دادند.
حسنی علت اطلاع رسانی نکردن این حادثه را تا به امروز، زمان بر بودن تایید و محرز شدن علت دقیق فوت این خانواده توسط مراجع ذیصلاح عنوان کرد.
وی بیان کرد: از شروع فصل سرما تاکنون هشت تن (۵ آقا، یک خانم و ۲ کودک) به علت مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان خود را از دست داده اند که علت فوت این افراد توجه نکردن به نکات ایمنی و استفاده از وسایل گرمایشی غیراستاندارد بوده است.
وی افزود: یک مورد از این حوادث به علت استفاده از پیک نیک در فضای بسته خودرو، یک مورد به علت استفاده از ذغال چوب در چادر مسافرتی و ۶ مورد نیز به علت اشکال در اتصالات و لوله های خروجی وسایل گرمایشی رخ داده است.
به گفته رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ قم، تاکنون حدود ۲۸ تن نیز در استان قم دچارمسمومیت با گاز مونوکسیدکربن با درجه های خفیف تر شده اند که با توجه به تماس به موقع با مرکز اورژانس ۱۱۵ و حضور کارشناسان این مرکز، یا در محل حادثه درمان سرپایی و یا جهت تکمیل درمان به مراکز درمانی منتقل شده اند.
وی گفت: نخستین و مهم ترین اقدام در مواجهه با افرادی که دچارمسمومیت با این گاز شده اند دورکردن آن ها از کانون آلودگی و رساندن اکسیژن خالص (هوای طبیعی محیط) به آن هاست.
وی افزود: در مرحله دوم باید با مرکز اورژانس ۱۱۵ تماس گرفت و تا رسیدن آمبولانس اورژانس، راهنمایی کارشناسان این مرکز را به دقت اجرا کرد.
حسنی تاکید کرد: شهروندان زمانی که با مرکز اورژانس ۱۱۵ تماس می گیرند، خونسردی خود را حفظ کنند و با اعلام آدرس دقیق محل حادثه، به حضورسریع تر کارشناسان اورژانس ۱۱۵ کمک کنند.ایرنای قم