×
×

قمی هاقدرمجاورت حرم حضرت معصومه(س) رابدانند – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان

  • کد نوشته: 37144
  • [ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله فرحزاد چهارشنبه شب و در سخنرانی خود در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد با اشاره به اینکه قم، مهد زندگی محدّثان و عُلَمای بزرگ از زمان امام باقر (ع) تا به امروز بوده است گفت: آیت الله شبیری زنجانی درباره اهمیت علما […]

    قمی هاقدرمجاورت حرم حضرت معصومه(س) رابدانند – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان
  • [ad_1]

    به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله فرحزاد چهارشنبه شب و در سخنرانی خود در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد با اشاره به اینکه قم، مهد زندگی محدّثان و عُلَمای بزرگ از زمان امام باقر (ع) تا به امروز بوده است گفت: آیت الله شبیری زنجانی درباره اهمیت علما و محدّثان قم چنین بیان می‌فرماید که شاید حدیث و روایتی در کتاب کافی شریف یافت نشود که در سلسله راویان آن، به فردی از محدثان قمی نرسد.

    استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه روایات، عِلم در شهر کوفه جمع و البته همین علم از قم به همه عالَم منتشر خواهد شد گفت: روایت دیگری چنین بیان می‌فرماید که اگر قمی‌ها نبودند، دین کهنه می‌شد.

    وی با اشاره به تحصیل طلاب و روحانیونی از سراسر ایران و بیش از ۱۰۰ کشور جهان در قم گفت: در برخی کتب آمده است که روزگاری ۳۰ هزار راوی حدیث در قم زندگی می‌کرده و حتی برخی از علما بدون کفش وارد قم می‌شده‌اند، تا شاید بی احترامی با پا گذاشتن بر قبور ناشناخته برخی بزرگان و محدّثان نشود.

    فرحزاد با اشاره به شخصیت زکریّا بن آدم (ره) را از بزرگان محدّث در قم که از امام رضا (ع) برای. وی احترام ویژه قائل بودند گفت: وقتی این شخصیت از امام رضا (ع) خواست تا از قم کوچ کند، امام (ع) به وی اجازه ندادند و فرمودند خدا به برکت تو، بلا را از اهل قم دور می‌کند.

    وی افزود: بی دلیل نیست که حضرات معصومین (ع)، این سرزمین را حرم یا خانه و حتی بالاتر از آن، «آشیانه» خود دانسته‌اند.

    استاد حوزه علمیه قم تشویق فراوان امامان به زیارت حضرت معصومه (س) را در قم، نشانه دیگری از اهمیت این سرزمین دانست و گفت: حضرت فاطمه معصومه (س) بر اساس تعبیر «تدخل بشفاعتها شیعتی الجنّه بأجمعهم» صاحب مقام «شفاعت جامع» هستند و عبارت «بأجمعهم» نشان می‌دهد که آن حضرت می‌توانند همه شیعیان عالم خلقت در همه زمان‌ها و مکان‌ها را مشمول شفاعت خود کنند.

    وی تصریح کرد: شخصیت‌های بی نظیر و کم نظیری در قم مدفون هستند یا زندگی می‌کنند که اگر مزار هر یک از اینها و یا خودشان در شهر دیگری می‌بودند، می‌توانست منشأ تحول و برکات فراوان باشد.

    حجت الاسلام فرحزاد با اشاره به توصیه آیت الله بهجت بر خواندن زیارت جامعه کبیره در زیارت حضرت فاطمه معصومه (س) تصریح کردند: برخی از مراجع، عُلما و بزرگان مانند حضرت امام یا مرحوم آیت الله مرعشی نجفی آن چنان این بانو را صاحب شخصیت برجسته می‌دانستند که حتی روزی چند بار به زیارت این بانو مشرف می‌شدند و کسب فیض می‌کردند.

    وی افزود: نقل است که آیت الله فاضل لنکرانی برای درک درباره مفاهیم و تفسیر آیه تطهیر به حضرت معصومه (س) متوسل شده و ایشان چنان برکاتی به وی عطا کرد که توانست درباره این آیه کوتاه، یک کتاب بنویسد.

    استاد حوزه علمیه قم با اشاره به خاطره آیت الله جوادی آملی از استادش آیت الله شیخ محمدتقی آملی درباره همجواری با کریمه اهل بیت (س) گفت: اهالی قم قدر همجواری با این بانو را بدانند و کسانی که در کنار آب هستند، گاهی ممکن است قدر آب را فراموش کنند.

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید