به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری شهرکریمه، نشست خبری سید محمد تقی شاهچراغی استاندار قم بعد ازظهر امروز با حضور اهالی رسانه در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد. شاهچراغی با اشاره به فرمایشات رهبری در دیدار امروز مردم قم با رهبر معظم انقلاب گفت: تاکید رهبری بر حضور دولت و دولتمردان در میان […]

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری شهرکریمه، نشست خبری سید محمد تقی شاهچراغی استاندار قم بعد ازظهر امروز با حضور اهالی رسانه در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد.

شاهچراغی با اشاره به فرمایشات رهبری در دیدار امروز مردم قم با رهبر معظم انقلاب گفت: تاکید رهبری بر حضور دولت و دولتمردان در میان مردم بود، بنای ما نیز از ابتدای انتصاب در سمت استاندار بر همین موضوع بوده و به مسئولان و مدیران استان نیز مردمی بودن را گوشزد می کنیم.

وی حل مشکلات مردم قم را اصل مهمی در سفر اخیر دولت به این شهر دانست و افزود: وعده و تعهداتی که به مردم داده می شود، باید عملی کرد اما اگر به هر دلیلی از توان ما خارج و ممکن نشد، با صداقت کامل به مردم علت یا علل به نتیجه نرسیدن آن اطلاع رسانی کنیم.

استاندار قم خط قرمز خود را پاسخگویی مسئولین به مردم برشمرد و اظهار کرد: باید نسبت به مردم پاسخگو باشیم و با نگاه به آینده تلاشمان را بیشتر کنیم و به مردم امید دهیم.

خلاصه مبانی دینی، اطلاعت از خدا و خدمت به مردم

وی در ادامه افزود: خلاصه همه مبانی دینی ما اطاعت از خدا و خدمت به مردم است، هر شخصی که در قم زندگی می کند، شهروند قمی به حساب می آید و باید شرایط زندگی را برای آن ها فراهم کنیم.

شاهچراغی با اشاره به پروژه های نیمه تمام قم ابراز کرد: مجموع این سفر ۱۵۸ مصوبه دارد که ۱۴۱ مصوبه منحصر به فرد در این سفر داریم؛ مصوباتی در حوزه اعتبارات و تسهیلات دیده شده است.

وی افزود: اساساً توافق ما در قم توافقاتی است که دولت سیزدهم به نتیجه یا تعیین تکلیف خواهد کرد؛ فرودگاه، منوریل و مترو به عهده دستگاه های ملی گذاشته شده است که منوریل ظرف مدت ۶ ماه، فرودگاه ۳ ماه و مترو با مسئولیت وزارت کشور تعیین تکلیف می شود.

شاهچراغی با اشاره به مصوبات ریالی سفر رئیس جمهور به قم تصریح کرد: ۱۸۰۰ میلیارد تومان مصوبه اعتباری برای ۱۴۰۲-۱۴۰۱جدول شده و ۱۵۰۰ میلیارد تومان مصوبات ستاد فرمان امام و ۲۲ میلیارد تومان مصوبه ارزی برای احداث کارخانه تولید چادر مشکی در استان اختصاص داده شده است.

مدیر باید جهادی و با اراده برای حل مشکلات مردم باشد

استاندار قم با توجه به شیوه انتخاب مدیران استانی گفت: در انتخاب مدیر به دنبال مدیری هستم که عزم حل مشکلات مردم را داشته باشد، اگر مدیری جهادی و پاکدست بوده و بتواند مشکلات مردم را حل کند در جای خود باقی مانده است.

وی با اشاره به برنامه‌های قرارگاه ۱۹ دی در استان قم تصریح کرد: این قرارگاه با نگاه ایجابی در حوزه فرهنگ تشکیل شد و بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی در این قرارگاه مورد تأکید است و ایده و طرح‌های مختلف ارائه و بررسی می‌شود و ریاست قرارگاه ۱۹ دی بر عهده آیت‌الله سعیدی نماینده ولی فقیه است.

استاندار قم افزود: حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی و مسائل زندگی مردم در قرارگاه ۱۹ دی مورد تأکید است و جلساتی باهدف خروجی مناسب تشکیل می‌شود و هم‌نوایی میان دستگاه‌های فرهنگی استان موردتوجه است.

وی با اشاره به موضوعات زیست محیطی و منابع آبی مورد نیاز استان خاطرنشان کرد: از موارد مهم در سفر اخیر رئیس جمهور به قم موضوع منابع آبی و دریاچه نمک قم بود، همچنین در این سفر پیشنهاد انتقال آب از جنوب کشور به قم مطرح کرده ایم که با طرح مطالعاتی آن موافقت شد.

حق آبه سد دز برای قم قطعی است

استاندار قم افزود: هرچند حق آبه سد دز برای قم قطعی است اما بررسی کامل و تعیین تکلیف حق آبه‌های استان هم به جلسه مشترک با وزیر نیرو موکول شد.

شاهچراغی با اشاره به ظرفیت حوزه علمیه در حوزه فرهنگی قم اظهار داشت: ظرفیت قم در نیروی انسانی بی نظیر است، در این راستا با وزیر فرهنگ و ارشاد جلساتی برگزار شده است؛ حوزه علمیه نقش تاثیرگذاری در فرهنگ و موضوعات فرهنگی استان قم دارد، به همین مناسبت توافقاتی بین حوزه علمیه و وزارت ارشاد صورت گرفته است.

وی با تاکید بر گردشگری زیارت ابراز کرد: جلسات مختلفی با آقای ضرغامی در بحث گردشگری زیارت برگزار کرده ایم متاسفانه در گذشته به این موضوع آنچان که باید پرداخته نشده است؛ مسیر تحول فرهنگی در قم آغاز شده و ان شاء الله از ظرفیت حوزه علمیه و دولت بهره خواهیم برد.

۴۰ درصد از کار نشر در کشور به‌خصوص در حوزه دین در قم انجام می‌شود

شاهچراغی با اشاره به اهمیت مقوله فرهنگ و لزوم بهره‌مندی از ظرفیت علما و حوزه در قم تصریح کرد: حوزه فرهنگ بسیار مهم است و حدود ۴۰ درصد از کار نشر در کشور به‌خصوص در حوزه دین در قم انجام می‌شود و تلاش می‌شود از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه و علما در قم و ظرفیت‌های دولت در موضوعات فرهنگی در استان استفاده شود.

وی افزود: با توجه به اینکه یکی از شاخص‌های سیستم بودجه‌ریزی در کشور تعداد شهرستان است، مباحثی در سفر رئیس‌جمهور مطرح شد تا تعداد شهرستان‌های این استان افزایش پیدا کند تا بهره‌مندی قم از بودجه افزایش پیدا کند.

استاندار قم فرهنگ را موضوع بسیط دانسته و تصریح کرد: بدون پای کار آمدن مردم مسأله فرهنگ حل شدنی نیست و اگر نقش مردم را نادیده بگیریم فعالیت ها به سرانجام نخواهد رسید.

[ad_2]

منبع
[email protected]