×
×

لزوم آشنایی نسل جدید با ابعاد شخصیتی علامه سید جعفر مرتضی العاملی

  • کد نوشته: 39178
  • به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری شهرکریمه، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مرتضی العاملی فرزند مرحوم علامه سید جعفر مرتضی العاملی به همراه اعضای مرکز نشر و ترجمه آثار علامه سید جعفر مرتضی العاملی با آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، دیدار کردند. در ابتدای این دیدار […]

    لزوم آشنایی نسل جدید با ابعاد شخصیتی علامه سید جعفر مرتضی العاملی
  • به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری شهرکریمه، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مرتضی العاملی فرزند مرحوم علامه سید جعفر مرتضی العاملی به همراه اعضای مرکز نشر و ترجمه آثار علامه سید جعفر مرتضی العاملی با آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، دیدار کردند.

    در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مرتضی العاملی ضمن یادکرد مرحوم علامه گفت: از محضر شما به جهت همراهی و ارائه سخن پس از رحلت مرحوم والد کمال تشکر را دارم. شما و مرحوم والد از ابتدای انقلاب در فعالیت های گوناگون علمی و اجتماعی در کنار یکدیگر بودید و قطعا معرفی ایشان از جانب حضرتعالی به شناخت بهتر از این شخصیت کمک شایانی خواهد کرد.

    رییس مرکز نشر و ترجمه آثار علامه سید جعفر مرتضی العاملی اظهار داشت: مرکز نشر و ترجمه در راستای بزرگداشت شخصیت های برجسته و فعال در عرصه سیره پژوهی اقدام به تاسیس موسسه سیره پژوهی و اندیشه های اسلامی نموده است تا با معرفی شخصیت های متخصص در این عرصه قدمی در راستای تقویت این دانش صورت دهد.

    وی افزود: فعالیت های موسسه به امور پژوهشی و علمی صرف منحصر نمی شود و در امور فرهنگی، هنری و رسانه ای نیز به بررسی شخصیت سیره پژوهان سرشناس پرداخته خواهد شد. یکی از تولیدات موسسه کتاب «الگوی سیره پژوهی اسلامی و اندیشه های اسلامی» است که بر اساس مبانی فکری مرحوم والد تدوین و چاپ شده است.

    فرزند علامه سید جعفر مرتضی العاملی ضمن اشاره به جایگاه علمی و اجتماعی علامه سید جعفر در ایران و لبنان گفت: مرحوم علامه شخصیتی بودند که در عرصه های مختلف در ایران و لبنان فعالیت کرده و آثار گوناگونی از ایشان به جای مانده است. مرکز نشر و ترجمه آثار ایشان قصد دارد تا در راستای معرفی هرچه بهتر علامه و مبانی اصیل شیعی که توسط ایشان در سالهای متمادی نشر پیدا کرده است، اقدام به برگزاری رویدادهای های مختلف علمی، فرهنگی، هنری و رسانه ای کند.

    در ادامه این دیدار، آیت الله حسینی بوشهری ضمن تجلیل از جایگاه علامه سید جعفر المرتضی العاملی گفت: مرحوم علامه حقیقتا ذخیره ای برای شیعه و سرمایه ای گرانبها بودند که متاسفانه خیلی زود دعوت حق را لبیک گفتند. مباحث و مطالبی که توسط ایشان نسبت به سیره اهل بیت علیهم السلام مطرح گردیده است بسیار ارزشمند و قابل استفاده و مهم است.

    رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: نسل جوان و حتی کودک ما باید با این شخصیت و افکار و مبانی وی آشنایی پیدا کنند چرا که مباحث ایشان این قابلیت را دارد تا به نسل های مختلف و سنین کودکی تا بزرگسالی با ادبیات مخصوص به هر نسل معرفی شود و قطعا این کار اثرات مطلوبی خواهد داشت.

    وی افزود: همانگونه که در سالگرد ارتحال علامه که در لبنان برگزار گردید و به صورت ویدئو کنفرانسی در آنجا اشاره کردم، مجدد نسبت به ذو ابعاد بودن شخصیت مرحوم سید جعفر مرتضی العاملی تاکید می کنم. حقیقتا باید از اقداماتی که در موسسه در حال پیگیری هستید در جهت معرفی جامع شخصیت ایشان تشکر کنم و برایتان دعا می کنم تا در این امر موفق باشید.

    [ad_2]

    منبع
    [email protected]

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.