امام جمعه قم از نقش امام صادق(ع) در ترویج آموزه‌های دینی اسلام یاد کرد و گفت: عالمان دینی باید نسبت به الگوبرداری از رفتارها و ویژگی‌های امام صادق(ع) اهتمام جدی داشته باشند. آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امشب در مراسم یادبود واقعه شهدای مدرسه فیضیه با بیان اینکه رسالت‌های امت اسلامی نسبت به پیامبر اسلام(ص) […]

امام جمعه قم از نقش امام صادق(ع) در ترویج آموزه‌های دینی اسلام یاد کرد و گفت: عالمان دینی باید نسبت به الگوبرداری از رفتارها و ویژگی‌های امام صادق(ع) اهتمام جدی داشته باشند.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امشب در مراسم یادبود واقعه شهدای مدرسه فیضیه با بیان اینکه رسالت‌های امت اسلامی نسبت به پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت(ع) در آیات قرآن کریم مورد تاکید قرار گرفته است، اظهار کرد: بر اساس گفته‌های امام صادق(ع) در دین مبین اسلام داشتن معرفت نسبت به اهل بیت(ع) مقدمه نماز، زکات و حج است.

وی اضافه کرد: حضرت محمد(ص) در آخرین وصیت خود بر حفظ قرآن و اهل بیت(ع) تاکید کرده به همین علت مسلمانان باید در امور زندگی خود نسبت به حراست از آرمان‌های این شخصیت‌های دینی نگاه ویژه داشته باشند.

امام جمعه قم از ویژگی‌های رفتاری امام صادق(ع) یاد کرد و گفت: طولانی بودن عمر و دوران امامت ایشان، گسترش حدیث به شیوه مطلوب در میان اقشار مختلف جامعه اسلامی را به دنبال داشته است.

وی با تاکید بر اینکه کتاب‌های علمی بسیاری از شاگردان امام صادق(ع) برای دین اسلام ماندگار شده است، مطرح کرد: ایشان بعد از انقراض حکومت امویان با حکومت عباسیان مواجه شدند که در دوران این حکومت دوست‌داران اهل بیت(ع) با دشواری‌های بسیار با امام صادق(ع) ارتباط داشتند.

حسینی بوشهری با بیان اینکه امام صادق(ع) برای مقابله با جبهه طاغوت آزاد نبودند، عنوان کرد: خفقان سیاسی دوران امام صادق(ع) تهدیدکننده مکتب اهل بیت(ع) بود اما ایشان این تهدید را مدیریت و از تضعیف آموزه‌های اسلامی جلوگیری کردند.

وی با اشاره به اینکه اقشار مختلف جامعه اسلامی باید از مجالس گناه‌آلود پرهیز کنند، تصریح کرد: شتاب‌زدگی در کار خیر، دوری از ریا و  یاری‌رساندن به مسلمانان از تاکیدات ویژه امام صادق(ع) برای رسیدن به تعالی است.

این استاد برجسته حوزه تربیت شاگردان برجسته دینی را یکی از دستاوردهای امام صادق(ع) برشمرد و یادآور شد: ایشان با تکیه بر علم خود در مجالس مختلف مدعیان دروغین فقه را تسلیم کرده‌اند و طلاب باید با الگوبرداری از ایشان نسبت به مناظره اهتمام جدی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه طاغوت‌ها در هر دورانی جنگ و یورش را راه‌اندازی می‌کنند، خاطرنشان کرد: طاغوت به دنبال مکتب‌سازی و شخصیت‌سازی در مقابل شخصیت و مکتب امام صادق(ع) بوده اما نتوانسته به اهداف خود برسد؛ ۵۵ سال گذشته طاغوت آن دوران به پیروزی از طاغوت‌های دوران امام صادق(ع) مقابل شخصیت امام خمینی(ره) و مراجع تقلید ایستاده و فاجعه مدرسه فیضیه را رقم زدند.

حسینی بوشهری از نقش امام صادق(ع) در ترویج آموزه‌های دینی اسلام یاد کرد و ادامه داد: عالمان دینی باید نسبت به الگوبرداری از رفتارها و ویژگی‌های امام صادق(ع) اهتمام جدی داشته باشند.

لازم به ذکر است، این مراسم توسط مرحوم آیت‌الله سید محمدرضا گلپایگانی و با حضور آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، آیت‌الله عالمی عضو مجلس خبرگان رهبری، سید مهدی صادقی استاندار قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد فرخ‌فال مدیر حوزه علمیه استان قم و سردار سید جواد هاشمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم در حیاط مدرسه علمیه فیضیه برگزار شد.