قم - رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: مؤثرترین وجه تبلیغ دین، تبلیغ چهره به چهره و در قالب منبر است که در ماه محرم امسال ۹ هزار نفر از طلاب به سراسر کشور اعزام می‌شوند.

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی، شامگاه چهارشنبه در دیدار جمعی از مبلغان نخبه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید اظهار داشت: دفتر تبلیغات اسلامی فقط به امر تبلیغ نمی‌پردازد و رسالت‌های دیگری در عرصه پژوهش، کادرسازی، آموزش طلاب نخبه، پاسخگویی به شبهات و رویارویی با افکار انحرافی بر عهده دارد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نماد روشنفکری حوزه است افزود: دفتر تبلیغات اسلامی تنها به نیروهای داخلی این نها تکیه ندارد بلکه از بدنه حوزه علمیه نیز استفاده می‌شود و فضلا و نخبگان حوزوی تکیه گاه اصلی فعالیت‌های دفتر تبلیغات اسلامی هستند.

وی عنوان داشت: بارزترین و مؤثرترین وجه تبلیغ دین، تبلیغ چهره به چهره و در قالب منبر و سخنرانی‌های حضوری است که در ایام ماه مبارک رمضان و محرم برنامه ریزی هایی برای اعزام مبلغان صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام واعظی گفت: در دو سال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا محدودیت‌هایی در اعزام مبلغان داشتیم که در مجموع ۴ هزار نفر از طلاب و روحانیون به مناطق مختلف اعزام شدند؛ اما با ضعیف شدن این ویروس، در ماه محرم امسال ۹ هزار نفر از طلاب به سراسر کشور اعزام می‌شوند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به راه اندازی تبلیغ تخصصی در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: در این بخش طلاب در ۳۳ شاخه تبلیغی خاص که مهارت لازم را دارند ساماندهی شدند و در این راستا از افرادی که دارای تحصیلات مرتبط با عرصه تبلیغی خاص هستند از آنان استفاده می‌شود.

ارائه آموزش‌های تخصصی به طلاب

وی عنوان داشت: ارائه آموزش‌های تخصصی به طلاب؛ جدای از مباحث فقهی و دروس حوزوی با تدوین ۴۰ بسته آموزشی در بخش‌های مختلف دنبال می‌شود.

حجت الاسلام واعظی با اشاره به ایجاد معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: برای ۲۵۰۰ نفر از طلاب که توانمندی فعالیت در فضای مجازی را داشتند برنامه ریزی شده است و در سه ماه رجب، شعبان و رمضان امسال محتواهای گسترده‌ای تولید و در فضای مجازی انتشار دادند و برای ایام محرم نیز این اقدامات ادامه دارد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه ۱۱ هزار اثر هنری و رسانه‌ای در جشنواره مرتبط به محرم در سال قبل تولید و منتشر شد افزود: نشر کتاب‌های فاخر نیز از فعالیت‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم است و سال گذشته ۶۰۰ عنوان در بوستان کتاب نشر داده شده که از این میان ۳۰۰ عنوان چاپ اول بوده است و۳۰۰ عنوان کتاب نیز مربوط به کتاب‌های تجدید چاپ شده است.

۱۵۰ عنوان کتاب در انتشارات بوستان کتاب منتشر شد

وی بیان داشت: در ۴ ماه اول سال جاری نیز ۱۵۰ عنوان کتاب در انتشارات بوستان کتاب چاپ شده که پیش بینی می‌شود تا پایان سال به ۵۰۰ عنوان برسد.

حجت الاسلام واعظی به فعالیت‌های مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی نیز اشاره کرد و بیان داشت: در سال گذشته بیش از یک میلیون ۵۴۳ هزار تلفن از سوی مردم به این مرکز زده شد که ۸۶ درصد از سوالات مخاطبان پاسخ داده شد.

وی بیان داشت: در همین مدت تعداد ۲۲۶ هزار پیامک واصل شده که به صددرصد آنان پاسخ داده شد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: تعداد ۳۰۰ نفر از طلاب خواهر و برادر در مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی زیر نظر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم مشغول فعالیت هستند.

[ad_2]

منبع