تیم فوتبال پاس تهران که حالا دیگر وجود خارجی ندارد یکی از پرافتخارترین تیمهای تاریخ فوتبال ایران است که حتی جام قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا را نیز تصاحب کرد.

شهرکریمه –

پاس در لیگ تخت جمشید ۲ بار پی در پی به مقام قهرمانی دست یافت که در در لیگ چهارم و پنجم بود. حسن حبیبی ملقب به عالیجناب فوتبال ایران در لیگ سوم تخت جمشید به همراه پاس به مقام سومی رسیده بود اما برای لیگ چهارم شرط و شروط های زیادی را برای مدیریت باشگاه گذاشت تا دست او را در اجرای مسائل انضباطی داخل تیم باز بگذارند.

حبیبی در لیگ چهارم بارها ستاره های متخلف پاس را نیمکت نشین کرد و برایش نظم و انضباط تیمی از اهمیت ویژه ای برخوردار بود به طوری که از نیمکت نشین کردن ستاره‌های ملی پوشی چون محمد صادقی، حسین کازرانی، حسین فرکی و…. ابایی نداشت.

یکی از کسانی که قربانی سیاستهای خواص حسن حبیبی شد اصغر شرفی بود. شرفی در لیگ سوم دستیار حبیبی بود اما سرمربی پاس ترجیح داد برای لیگ چهارم او را کنار بگذارد و البته یک اختلاف عجیب باعث گرفتن این تصمیم شد.

حسن حبیبی توانست با یکسری بازیکنان جوان تیم پاس را قهرمان لیگ تخت جمشید کند وقتی جام را بالای سر بردند در پاسخ به این سوال که چرا اصغر شرفی را با آن همه سابقه مثبت در تیم پاس کنار گذاشته است گفت: شروع مشکلات من با شرفی برمی‌گردد به لیگ سوم که اواخر فصل برای گذراندن یک دوره کلاس مربیگری به اهواز رفته بودم و در زمان غیبت هم تیم را به شرفی سپردم اما متاسفانه بدون این که خبر داشته باشم صحبت‌های زیادی در باشگاه شده بود مبنی بر اینکه قرار است حشمت الله مهاجرانی را جای من بیاورند.

من از این که مهاجرانی به پاس بیاید ناراحت نبودم اما اینکه چرا شرفی درباره این موضوع حرفی به من نزده بود و نگفته بود که این مسائل در باشگاه مطرح شده ناراحت شدم.  به همین دلیل تصمیم گرفتم دیگر با اصغر شرفی کار نکنم.(شرفی به عنوان دستیار حشمت مهاجرانی در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین حاضر شد).

نکته جالب اینجاست که حسن حبیبی بدون این که با پاس قرارداد داشته باشد به عنوان سرمربی در این تیم فعالیت می‌کرد و توانست سبزپوشان را قهرمان لیگ تخت جمشید کند. حبیبی در این خصوص گفت: بله من هیچ قراردادی را با پاس امضا نکرده بودم و تمام کارهایی که کردم برای قهرمانی تیم بدون هیچ امضا و دست نوشته ای بود و من بدون توقع پاس را قهرمان لیگ تخت جمشید کردم.

عالیجناب حسن حبیبی در لیگ تخت جمشید پنجم نیز توانست برای دومین بار پی در پی پاس را قهرمان کند و همراه با پرسپولیس با دو عنوان قهرمانی رکورد دار لیگ تخت جمشید شود.

[ad_2]

منبع
خبر ورزشی – فوری، جدید و آخرین اخبار آنلاین ورزشی