[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، نشست خبری مدیر کل ورزش و جوانان استان قم با حضور اصحاب رسانه ظهر یکشنبه در این اداره کل برگزار شد و مدیرکل جدید ورزش و جوانان قم در مورد برنامه‌های عمرانی ورزش قم و رویکردهای حرفه‌ای و همگانی ورزش قم به بیان توضیحاتی پرداخت. رسول منعم در این نشست […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، نشست خبری مدیر کل ورزش و جوانان استان قم با حضور اصحاب رسانه ظهر یکشنبه در این اداره کل برگزار شد و مدیرکل جدید ورزش و جوانان قم در مورد برنامه‌های عمرانی ورزش قم و رویکردهای حرفه‌ای و همگانی ورزش قم به بیان توضیحاتی پرداخت.

رسول منعم در این نشست اظهار داشت: ورزش قم در بخش عمرانی پروژه‌های جدیدی را در آینده در اختیار خواهد داشت به طوری که طرح مجموعه ورزشی پیامبر اعظم (ص) قریب بر ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با بهره برداری از این پروژه ۸ هزار متر به فضای ورزش قم افزوده می‌شود و زمان بهره برداری از آن فروردین ۹۸ خواهد بود.

وی افزود: ۲ پروژه از محل ماده ۲۷ واگذاری پروژه‌های نیمه تمام به بخش خصوصی در قم واگذار شده که استخر مجموعه ورزشی تختی و سالن سوده این پروژه‌ها را تشکیل می‌دهند که استخر ورزشگاه تختی به زودی به بهره برداری می‌رسد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم گفت: در موضوع اجرای ماده ۱۰ در زمینه واگذاری فضاها به خیرین ورزشی این رویکرد وجود دارد که خیران شناسایی شوند و در زمینه ورزش از آن استفاده شود و این اقدام را به طور جدی دنبال می‌کنیم چنان که در استان‌های دیگر در این حوزه اقدامات مؤثری صورت گرفته است.

منعم بیان داشت: در حوزه روستایی در بخش عمرانی، تکمیل و تجهیز خانه‌های روستایی ۶۸ خانه ورزش روستایی تجهیز شده اند و ۳۰ خانه روستایی دیگر امسال آماده می‌شوند. همچنین احداث خانه جوانان با زیربنای ۵۰۰ متر و پیشرفت ۸۰ درصد در اردیبهشت آینده در کهک و بخش خلجستان وجود دارد و در اختیار سمن‌ها قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: در حوزه ورزشی برنامه‌هایی در دستور کار است که فعال نمودن ورزش محلات، ورزش کارگری و ورزش بانوان در این شورا مورد پیگیری قرار می‌گیرد و در این زمینه نیازمند حمایت دستگاه‌ها هستیم. کمیته ورزش همگانی، محلات، روستایی، بانوان و کمیته بودجه و اعتبار زیر مجموعه این شورا هستند تا بتوانیم خروجی آن را در خدمت ورزش قم قرار دهیم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم با بیان این که کمیته‌ای برای شناسایی استعدادهای ورزشی برای حضور در المپیک و بازی‌های آسیایی تشکیل خواهد شد، تصریح کرد: در حوزه هیأت‌های ورزشی و تخصیص اعتبار مالی به هیئت‌های ورزشی، توصیه این است که هیئت‌ها با برنامه ورود کنند و توزیع اعتبار به این هیئت‌ها بر اساس برنامه‌ای که هیئت‌ها اعلام می‌کنند دارد و توصیه من به هیئت‌های ورزشی این است که در این زمینه برنامه‌های خود را ارائه دهند.

[ad_2]