×
×

مجموعه کتاب «مکاسب محرمه» اثر آیت الله اعرافی به چاپ رسید

  • کد نوشته: 38901
  • مجموعه کتاب «مکاسب محرمه» در یازده جلد، اثر آیت الله علیرضا اعرافی، توسط انتشارات مؤسسه اشراق و عرفان به چاپ رسید.
    مجموعه کتاب «مکاسب محرمه» اثر آیت الله اعرافی به چاپ رسید
  • به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، مجموعه کتاب «مکاسب محرمه» در یازده جلد، اثر آیت الله علیرضا اعرافی، توسط انتشارات مؤسسه اشراق و عرفان به چاپ رسید.

    بر اساس این گزارش: این کتاب که برگزیده کتاب سال جمهوری اسلامی ایران می‌باشد، با ویراست جدید در یازده جلد تقدیم جامعه علمی شده است، پس از اینکه مجموعه مکاسب محرمه در پانزده جلد به چاپ رسید و با استقبال جامعه علمی مواجه شد و توفیقاتی نظیر کتاب سال جمهوری اسلامی را از آن خود کرد،‌چاپ جدید در سال ۱۴۰۰به روز و با ویراست جدید در یازده مجلد تقدیم جامعه علمی گردید.

    از خصوصیاتی که این دوره را از کتاب‌های هم ردیف خود ممتاز می‌کند، طرح و بررسی دقیق و عالمانه آیت الله اعرافی و طرح نویی است که وی برای تنظیم مباحث مکاسب محرمه در کتاب حاضر ارائه نمود.

    از جمله امتیازات مجموعه به این موارد می‌توان اشاره کرد:

    ۱. تقسیم اعیان نجس به حیوانات و غیر حیوانات و طرح مباحثی درباره خرید و فروش انسان و حیوان؛

    ۲.  تقسیم  موضوعی عنوان‌های نوع چهارم (تکسب با کارهای حرام) به هفت گروه: محرمات علوم، محرمات هنر، محرمات ورزش و بازی، محرمات روابط میانفردی، محرمات سیاست، محرمات تجاری و محرمات اداری؛

    ۳. افزودن مفهوم شناسی و پیشینه فرافقهی و فقهی، قبل از بررسی ادله هریک از عناوین؛

    ۴. طرح فروع بحث پس از بررسی ادله هریک از عناوین؛

    ۵. بیان خلاصه گزاره‌های فقهی مرتبط با هریک از عناوین، در پایان بحث.

    از ویژگی‌های چاپ جدید می‌توان به تصحیح اشکالات ویرایشی و محتوایی، تطبیق بررسی سندی روایات با نظرات جدید آیت الله اعرافی و تجمیع مجلدات چاپ پیشین و کاهش مجلدات از پانزده به یازده جلد اشاره کرد.

    در چاپ جدید، جلد اول و دوم پیشین (اعیان نجس ۱و۲) در جلد اول ویراست جدید به نام «اعیان نجس»؛ جلد چهارم و پنجم پیشین ( محرمات علوم۱و۲ ) در جلد سوم ویراست جدید به نام «محرمات علوم»؛ جلد نهم و دوازدهم پیشین(محرمات روابط میانفردی ۱و۴) در جلد نهم ویراست جدید به نام «محرمات روابط میانفردی۳»؛ و جلد چهاردهم ( محرمات تجاری و اداری ) و جلد پانزدهم ( اخذ اجرت برای واجبات) در جلد یازدهم ویراست جدید به نام «محرمات تجاری و اداری – اخذ اجرت برای واجبات» تجمیع شدند.

    [ad_2]

    منبع
    [email protected]

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید