×
×

مدعیات ترامپ بر علیه ایران سخن مفت و بی‎ارزش هست

  • کد نوشته: 12266
  • به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا از شهر قم، آیت‎الله اعرافی امروز ۱۱ آبان ماه، در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر قم با اشاره به ۱۳ آبان ماه اظهار کرد: این روز، یادآور قیام امام خمینی در برابر کاپیوتالسیون بود در این روز جمعی از محصلین ما هم شهید شدند […]

    مدعیات ترامپ بر علیه ایران سخن مفت و بی‎ارزش هست
  • مدعیات ترامپ بر علیه ایران سخن مفت و بی‎ارزش استبه گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا از شهر قم، آیت‎الله اعرافی امروز ۱۱ آبان ماه، در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر قم با اشاره به ۱۳ آبان ماه اظهار کرد: این روز، یادآور قیام امام خمینی در برابر کاپیوتالسیون بود در این روز جمعی از محصلین ما هم شهید شدند و لانه جاسوسی آمریکا تسخیر گردید.

    وی اضافه کرد: سال کنونی دارودسته ترامپ اظهار کردند که در روز ۱۳ آبان ماه صادر کردن نفت ایران را قطع می کنیم؛ در این زمینه چند مطلب وجود دارد؛ نکته اول اینکه ما چهل سال هست در تحریم بوده ایم ولی در این سالها در ۱۰۰ شاخص توسعه به جلو جلو رفته ایم.

    وی اظهارکرد: این تاریخ گذاری ها برای این هست که دولت و ملت و مردم ما را در حالت انتظار نگه دارند؛ نباید در انتظار تعیین تاریخ های آنان باشیم؛ تمام کارهایی که می توانستند انجام دهند قبل از ۱۳ آبان ماه انجام دادند؛ حتی بنده پیش بینی می زنم که بعد از این روز یک تاریخ دیگر تعیین خواهند کرد؛ نباید در چمبره این تاریخ سازی های آنان گیر کنیم.

    آیت الله اعرافی تصریح نمود: دولت ما نباید به وعده های دشمن دل ببندد؛ باید با اقتصاد مقاومتی و فرهنگ مقاومت و برنامه ریزی جامع اقتصاد خود را رهایی دهیم و از این فاز گذر کنیم؛از این فاز نیز گذر خواهیم کرد؛ هیچ اتفاق با اهمیت کمرشکنی نخواهد افتاد و ملت ما نیزمقاومت خواهند کرد.

    وی تصریح نمود: ترامپ همیشه می گوید که بعد از سیاست های ما ایران در درون دچار آشفتگی شده و شعارهای ضد استکباری و نفوذ منطقه آنان هم افول پیدا نموده هست؛ این سخن ها مفت هست؛ ترامپ و مستکبران عالم باید بدانند که ملت ایران با اتکای به قدرت و نیروی الهی و پیروی از رهبر معظم انقلاب و همبستگی کامل در برابر همه دسیسه های شما خواهد ایستاد و شعارمرگ بر مستکبران عالم را فراموش نمی کند و از همه این موانع عالم گذر خواهند کرد.

    آیت الله اعرافی در ادامه به سانحه شکوهمند اربعین اشاره نمود و اظهار کرد: روح الهی هدایت گر راهپیمایی شگرف اربعین هست؛ باید از ملیت های گوناگونی که با اخلاق و اخلاص در این راهپیمایی شگرف شرکت نمودند تشکر نمود.

    خطیب جمعه شهر قم یادآورشد: افرادی در فضای سایبری به سبب هزینه هایی که در اربعین می گردد شبهه پراکنی کردند ولی این درحالی هست که همه این هزینه ها به عهده خود مردم هست؛ فقیر و غنی در این مسئله مشارکت داشتند و این حماسه را خلق کردند.

    آیت الله اعرافی با ذکر این مطلب که از قصه های عجیب، بایکوت عجیب این حماسه شگرف تاریخی هست اظهار کرد: رسانه ها و غول های تبلیغاتی از یک سانحه کوچک بمب های بزرگ خبری ایجاد می کنند ولی اختاپوس های تبلیغاتی غربی در این مورد سکوت کردند که این مسئله بسیار عجیب بود.

    وی اظهارکرد: گاهی نیز در این زمینه بهره گیری های ناروا انجام می گردد که مردم ما باید نسبت به آنان حساب باشند؛ علاوه بر این از دولت مردان ایران و عراق و افرادی که قدرتی دارند توقع داریم که سال به سال زمینه این حضور را فراهم کنند؛ مردم خرج خود را با عشق خود می دهند؛ سال کنونی مردم ما با این مشکلات در این راهپیمایی حضور پیداکردند که مطمئنا اگر مشکلات کمتر گردد این جمعیت زیادتر خواهد گردید.

    مدیر حوزه های علمیه گفته بود: متاسفانه در بعضی کشورها به عزاداران اربعین سالار شهیدان تجاوز کردند؛ در نیجریه نیز نظیر چند پارسال به عزاداران تجاوز کردند که جمعی در این سانحه شهید و مصدوم شدند؛ این راه، راهی هست که داعش و متوکل ها در تاریخ پیمودند؛ از این شور ملت ها دست بردارید و بدانید که اربعین برای کشورهای شما پیام آور صلح و آرامش و مبارزه با مستکبران هست؛ دولت نیجریه باید به این مسئله رسیدگی و این مشکل را حل نماید.

    خطب جمعه شهر قم با اشاره به اهمیت وقف اظهار کرد: فرهنگ وقف و جلب اعتماد عمومی به مسئله وقف من جمله رسالت های با اهمیت سازمان اوقاف و امور خیریه هست؛ و علاوه بر این افزایش اتکای نهادهایی چون حوزه به عرصه وقف از با اهمیت ترین مسایل دنیای امروز هست که باید به این نقطه برسیم؛ زیرا وقف صدقه جاریه و یک احسان ماندگار هست و مردم و خیرین نیز باید قسمتی از موقوفات خود را به سمت نهادهای تحقیقی به ویژه حوزه های علمیه سوق بدهند.

    عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به هفته پدافند غیرعامل اظهار کرد پدافند غیر عامل باید به شکلی باشد که در هنگام خطر پایین ترین عارضه به مردم و کشور برسند.

    وی با اشاره به کوشش بعضی کشورهای عربی برای عادی سازی ارتباطات با اسراییل این مسئله را یک خطای بزرگ تاریخی دانست و اضافه کرد: دولت ها بدانند که به راحتی توان ندارند دست به دست اسراییل بدهند؛ کار آنان بسیار نادرست و استراتژیک بود.

    وی اظهارکرد: پرونده قتلی که در ترکیه اتفاق افتاد و مشخص هست که عاملان سعودی در آن دخالت داشته اند نیز باید دنبال گردد ؛کاملا هم مشخص بود که مسئله دانمارک نیز برای لوث شدن مسایلی هست که در یمن و ترکیه اتفاق افتاد مطرح گردید؛ امید داریم که اروپا این مسئله را بداند که در این مورد بدرستی عمل کنند؛ آنان هنوز به وظیفه خود در مورد برجام نیز عمل نکرده هست.

    وی علاوه بر این در این خطبه با گرامیداشت شهادت مدافع حرح حجت الاسلام شهید دهقانی از اساتید حوزه، یاد شهدای انقلاب اسلامی و مدافع حرم را گرامی داشت.

    آیت الله اعرافی در خطبه اول نیز با اشاره به بحث تربیت فرزند اظهار کرد: صدقات جاریه و یا رسوم بدی که آدم باقی می گذارد با او در برزخ نیز همراه هست و آثار صدقات جاریه و یا رسوم بدی که او بنیان گذاشته هست در پرونده وی قید می گردد.

    وی اضافه کرد: امامن ما می فرمودند که کسانی در جهاد ما شریک می باشند که هنوز به دنیا نیامده اند زیرا قلب آنان در آینده با ما می تپد و این دلدادگی به جهاد در راه خدا، آنان را با ما شریک می کند.

    وی اظهارکرد: آموزش و تربیت و فرهنگ سازی و پایه گذاری سنن نیکو و کارهایی که دارای خیز هست موجب ایجاد صدقات جاریه هست ولی اسلام بیان می کند که آیندگان در جایزه گذشتگان نیز شریک می گردد.

    خطیب جمعه شهر قم گفته بود: اگر کسانی بعد از شهادت امام حسین(ع) هم به دنیا آمده باشند ولی یزیدی مسلک می باشند و از جنگ آنان با امام راضی می باشند، مطمئنا آنان نیز در اعمال بد یزیدیان شریک می باشند.

    وی اظهارکرد: اگر کسی در تربیت فرزند یا شاگرد کوشا باشد در جایزه اقدامات خوب آن فرزند و شاگرد سهیم می باشد؛ یعنی یک شخص در عین اینکه به وظیفه واضح خود عمل می نماید و جایزه آن را می برد در جایزه اقدامات خیر شاگرد و فرزند نیز شریک می باشد.

    وی اظهار کرد: رساله حقوق امام سجاد(ع) در کتب معتبر شیعی ارایه شده که از متون کلیدی حقوقی و اخلاقی اسلام به شمارمی رود؛ امام در این منشور ۵۰ حق را ترسیم کرده اند؛ نکات و دقیقه های و ظرایف بسیار مهمی در آن وجود دارد.

    استاد حوزه یادآورشد: بیان شده که این رساله به دست مبارک امام نوشته شده هست؛ طیف این حقوق ها سبک اصیل زندگی را بیان می کند؛ سند رجال النجاشی سندهای رساله حقوق را کامل می کند زیرا در چهار مرجع دیگر نیز مذکور هست.

    وی اظهار کرد: یکی از فرازهای این رساله در مورد تربیت فرزند هست؛ امام بیان می کند که توجه دارا باشید که باید چنین گمان کنید که فرزند، امتداد شماست و اقدامات او در دنیا و آخرت با شما همراه هست.

    آیت الله اعرافی اظهارکرد: امام می گویند که خوبی و بدی فرزند در دنیا پای آدم نوشته می گردد و دیگران تو را در آینده فرزندانت خواهند دید و خوبی ها و بدی ها وی را با تو متصل می دانند و علاوه بر این در آخرت نیز چنین هست.

    مدیر حوزه های علمیه کشور گفته بود: امام فرمودند که والدین در برابر فرزند خود مسئول هست؛ اول اینکه باید وی را بدرستی تادیب کنید و علاوه بر این آنان را به سوی خدا راهنمایی کنید؛ حسن ادب در رابطه با دیگران و جامعه و تربیت اعتقادی و عبادی و کمک به اینکه فرزند را مطیع فرامین خدا کنید من جمله وظیفه ها پدر و مادر هست؛ امام فرمودند که والدین در خوبی ها و بدی های فرزند سهیم می باشند.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.