مراسم گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه با مشارکت مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم طلاب برگزار شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، مراسم گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه با مشارکت مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم، بسیج دانشجویی و بسیج طلاب با رعایت پروتکل های بهداشتی در سالن جلسات امام خامنه ای حرم مطهر کریمه اهلبیت(س) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم پیام تصویری مرجع عالیقدر آیت الله جوادی آملی به مناسبت هفته وحدت حوزه و دانشگاه به نمایش گذاشته شد.

در ادامه حجت الاسلام اکبری مسئول مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به بیان اهمیت سبک فاطمی در عصر حاضر پرداخت و بیان کرد؛ امروز روز شهادت یکی از فرزندان راستین امام و انقلاب آیت الله مفتح است که به نام وحدت حوزه و دانشگاه نام گذاری شده است.

رئیس مرکزبسیج اساتید مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم گفت؛ حقیقتا مردان بزرگی همچون آیت الله مفتح در مکتب حضرت زهرا سلام الله علیها تربیت شده اند و امیدوارم راه این بزرگان پر رهرو باشد.

حجت الاسلام اکبری در ادامه به تشریح جایگاه سوره کوثر پرداخت و اظهار داشت؛ تجلیل خدا همان تجلیل اولیاء خدا است و تجلیل اولیاء خدا همان تجلیل خداست و تحقق این موضوع باعث رشد فضیلت انسانی خواهد شد.

رئیس مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم در ادامه به موضوع گسترش انقلاب در جهان توسط یاران حضرت مهدی (عج) با بینش و دانش پرداخت و گفت؛ تکلیف ما امروز آن است که بینش و دانش با هم به کار ببریم و اگر امروز تجلیل از آیت الله مفتح صورت میگیرد به خاطر این است که آن شهید بزرگوار بینش و دانش را با هم به کار برد و روایات متعدد در این موضوع را در جامعه عمل محقق کرد.

حجت الاسلام اکبری در پایان با اشاره به جزئیات وحدت حقیقی در مکتب اهل‌بیت بیان کرد؛ حضرت زهرا سلام الله علیها با تمام سختی و بی مهری ها برای حمایت از ولایت قیام کرد.

[ad_2]

منبع
[email protected]