رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه قم به برگزاری مراسم گرامیداشت نهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله مشکینی در قم اشاره کرد وگفت: این مراسم روز جمعه از ساعت ۱۱ با سخنرانی حجت‌الاسلام‌ تقوی رئیس سیاست‌گذاری ائمه جماعات سراسر کشور در قم برگزار می‌شود. شهرکریمه/محمدباقر ولدان پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت پنجم مرداد […]

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه قم به برگزاری مراسم گرامیداشت نهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله مشکینی در قم اشاره کرد وگفت: این مراسم روز جمعه از ساعت ۱۱ با سخنرانی حجت‌الاسلام‌ تقوی رئیس سیاست‌گذاری ائمه جماعات سراسر کشور در قم برگزار می‌شود.

شهرکریمه/محمدباقر ولدان پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت پنجم مرداد سالروز تأسیس نماز جمعه در دفتر این شورا برگزار شد، اظهار داشت: فردا سی‌و‌هفتمین سالروز برپایی اولین نماز جمعه رسمی جمهوری اسلامی ایران در سال ۵۸ توسط مرحوم آیت‌الله طالقانی در دانشگاه تهران است.

وی نماز جمعه را پشتوانه عمومی کشور دانست و خاطرنشان کرد: نماز جمعه مرکز ثقل فرهنگی و مرکز وحدت‌بخش و دشمن‌ستیز جمهوری اسلامی است ولی متأسفانه هنوز فرهنگ نماز جمعه در جامعه چندان بسط پیدا نکرده است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه قم افزود: در عرصه هنری برای این فریضه الهی خوب عمل‌نکرده‌ایم، همچنین نماز جمعه مربوط به شخص و فردی نیست و متعلق به مردم  و حل مشکلات است.

وی یکی از وظایف امام‌جمعه را بعد از اقامه نماز، پاسخگویی، پیگیری و ارتباط با مسئولان برای رفع مشکلات مردم ذکر کرد و گفت: امام‌جمعه در کنار این موارد باید با حضور در مراسمات فرهنگی و مذهبی در بصیرت افزایی جامعه نقشی برجسته داشته باشد.

ولدان بابیان اینکه نماز جمعه مرکز معرفت افزایی، محبت ورزی و بصیرت افزایی است، گفت: رهبر انقلاب در دیداری که دی‌ماه گذشته با ائمه جمعه سراسر کشور داشتند، نماز جمعه را قلب فرهنگی و قرارگاه بصیرت و تقوا دانستند که باید این قلب تپنده فرهنگی و قرارگاه روزبه‌روز در جامعه تأثیرگذارتر باشد.

وی رسالت نماز جمعه را مصون‌سازی جامعه از آسیب‌های مختلف اجتماعی برشمرد و ادامه داد: جبهه دشمن برای مقابله با دین و سیاست ما هم‌افزا شده‌اند که باید ما هم برای ایستادگی در مقابل آن‌ها باید جبهه باهدف مشخص تشکیل دهیم و تا زمانی که بینش قرارگاهی جا نیفتد اقداماتمان باعث هدر رفتن فرصت‌ها و سرمایه‌ها می‌شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه قم عنوان کرد: جشنواره فرهنگی هنری”قلب فرهنگی شهر” در آینده نزدیک با فراخوانی آثاری در بخش‌های فیلم کوتاه، مستند، عکس، خاطره، جملات ادبی، و شعر برگزار خواهد شد که سعی خواهیم کرد به‌صورت ملی برگزار شود.

وی به برگزاری مراسم گرامیداشت نهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله مشکینی در قم اشاره کرد و اظهار داشت: این مراسم روز جمعه از ساعت ۱۱ با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقوی رئیس سیاست‌گذاری ائمه جماعات سراسر کشور و اقامه نماز جمعه به امامت آیت‌الله اعرافی برگزار می‌شود.

ولدان در واکنش به برخی شایعات درزمینهٔ غصبی بودن زمین مصلی قم گفت: ۸ سال پیش که مصلی قم تعطیل شد در یک سناریوی از پیش طراحی‌شده برای خیلی از اماکن مذهبی کشور ازجمله مصلی بندرعباس، مصلا زابل، حسینیه کربلایی‌های قم و… بود ولی از ریشه این موضوع کذب است.

وی بابیان اینکه از بیستم فروردین‌ماه تاکنون ۱۶ نماز جمعه در مصلی قم برگزارشده است، خاطرنشان کرد: در این مدت برای نخستبن بار مسیر روز جهانی قدس به مصلی ختم شد و در آینده هم ۲۲ بهمن نیز این راهپیمایی به مصلی ختم می‌شود.