×
×

مراقب باشید به دام بی‌تفاوتی نیفتید

  • کد نوشته: 25557
  • [ad_1] به گزارش خبرگزاری شهرکریمه ، آیت الله سید احمد خاتمی در جمع طلاب مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بوشهر، اظهار داشت: حدود ۸۰ هزار طلبه در قم و حدود همین تعداد در شهرستان‌ها مشغول تحصیل هستند. عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه حوزه علمیه دو هدف را دنبال می‌کند، گفت: […]

    مراقب باشید به دام بی‌تفاوتی نیفتید
  • [ad_1]

    به گزارش خبرگزاری شهرکریمه ، آیت الله سید احمد خاتمی در جمع طلاب مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بوشهر، اظهار داشت: حدود ۸۰ هزار طلبه در قم و حدود همین تعداد در شهرستان‌ها مشغول تحصیل هستند.

    عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه حوزه علمیه دو هدف را دنبال می‌کند، گفت: مأموریت اول حوزه‌ها فهم دین است و مأموریت دوم به صحنه آوردن دین است.

    وی در ادامه با اشاره به تحول در نظام آموزشی سطح یک حوزه، اظهار کرد: برخی موارد همچون حدیث شناسی، تمرین خطابه و موارد دیگر که دیده نشده بود را با یک برنامه ریزی در سطح یک، توانستیم خلأها را جبران کنیم تا اگر طلبه‌ای به اندازه سطح یک توانست تحصیل کند به همان اندازه بتوان از وجود او بهره برداری کرد.

    آیت الله خاتمی با بیان اینکه خروجی مدارس علمیه باید طلاب باسواد باشد، گفت: طلبه باید به گونه‌ای باشد که اگر به اداره‌ای رفت بتواند مسئله شرعی را به درستی بیان کند و یا حدیثی را اشتباه نخواند؛ در واقع هدف این است که در مدارس علمیه، اسلام شناسانی تربیت شود.

    عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور به وضع معیشتی طلاب هم اشاره کرد و ابراز داشت: هم رهبر معظم انقلاب و هم همه مراجع عظام تقلید دغدغه تأمین معیشت آبرومندانه طلاب را دارند.

    امام جمعه موقت تهران در ادامه افزود: در ۴۰ سال اخیر تمام توطئه‌های دشمن به این دلیل بوده است که دین را از صحنه خارج کنند؛ جنگ تحمیلی، توطئه‌های منافقین، فتنه سال‌های ۷۸، ۸۸، و اغتشاشات آبان امسال هم با همین هدف بود.

    آیت الله خاتمی، مأموریت حوزه‌ها را حفظ نظام اسلامی عنوان کرد و خطاب به طلاب گفت: مراقب باشید به دام بی‌تفاوتی نیفتید و اجتماع ۹ دی نشان و جلوه‌ای از حمایت شما و مردم ایران از انقلاب بود./۱۳۷۰/ج

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.