یکی از اساتید حوزه علمیه ابراز کرد: مرجعیت، علما و حوزه‌های علمیه مرزبانان عقاید جامعه از ضعف‌ها و کاستی‌های اجتماعی هستند.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ناصر رفیعی شب گذشته در مراسم یادبود فقیه مجاهد، عالم ربانی آیت‌الله‌العظمی علوی گرگانی، که در حرم مطهر بانوی کرامت (س) برگزار شد، اظهار کرد: کسی که علمی را یاد بگیرد و به دیگران آموزش دهد و فردی که جانش را فدا می‌کند تا شهید شود، به صورت امت واحده محشور می‌شوند؛ جود علمی و جود جانی، هر دو انسان را امت محشور می‌کند.

 

وی با اشاره به روایاتی در رابطه با جایگاه علما نزد اهل بیت(ع) گفت: بر اساس روایات دینی احترام، اکرام و خدمت به علما از سیره اندیشمندان در مقابل اساتیدشان بود و همیشه آنها تاکید داشتند که احترام به استاد از مهمترین رموز موفقیت در عرصه کسب علم و دانش است.

 

سخنران حرم کریمه اهل بیت (ع) با بیان اینکه غیبت علما و دانشمندان برکت را از زندگی انسان دور می‌کند، عنوان کرد: کسب فیض از دانش علما و زانوی تلمذ در برابر آنها از وظایف مهم مردم نسبت به علما است و هرکسی عالمی را زیارت کند، رسول الله(ص) را زیارت نموده و هرکس رسول الله(ص) را زیارت کند با خداوند متعال ارتباط خواهد داشت.

 

وی مرجعیت، علما و حوزه‌های علمیه را مرزبانان عقاید جامعه از ضعف‌ها و کاستی‌های اجتماعی دانست و افزود: علما با تلاش و مجاهدت‌های علمی و عملی خود، سرمنشأ علمی برای صیانت از فکر و اندیشه غیردینی جامعه هستند.

 

رفیعی با اشاره به ویژگی های شخصیتی آیت الله علوی گرگانی گفت: فروتنی و تواضع و ارتباط مستقیم ایشان با طلاب و فضلا از برجسته ترین ویژگی‌های شخصیتی این عالم ربانی بود، معظم‌له بارها و بارها خودشان، به صورت مستقیم برای دعوت از منبری‌ها تماس می‌گرفتند.

 

وی ادامه داد: از دیگر ویژگی های شخصیتی آیت الله العظمی علوی گرگانی مردمی بودن و دفاع از نظام و پشتیبانی محکم از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بود، ایشان احترام خاصی نسبت به رهبر معظم انقلاب قائل بودند.

 

انتهای پیام/