[ad_1] آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه، با اشاره به اینکه برطرف شدن بیماری ها و گرفتاری ها نیازمند عنایت ویژه خداوند متعال است، گفت: ما در ماه رجب که ایام شریف و مبارکی است، قرار دادیم که فرصتی مناسب برای توجه و […]

[ad_1]

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه، با اشاره به اینکه برطرف شدن بیماری ها و گرفتاری ها نیازمند عنایت ویژه خداوند متعال است، گفت: ما در ماه رجب که ایام شریف و مبارکی است، قرار دادیم که فرصتی مناسب برای توجه و حاجت خواستن از خداوند متعال است.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایطی که در کشور به وجود آمده و شیوع این ویروس منحوس، مردم کشور ما باید روی دو نکته اساسی توجه داشته باشند که یکی توجه به سلامت معنوی و دیگری سلامت جسمی است.

آیت الله حسینی بوشهری اضافه کرد: در حقیقت نکته اول مسأله، رعایت بهداشت و مراقبت های پزشکی است که مردم باید حتما آنها را مدنظر قرار بدهند و آنچه مسؤولان بهداشت راجع به نظافت و پاکیزگی و ضدعفونی و پرهیز از مسافرت ها و تجمع ها برای حفظ جان انسان ها می‌گویند را رعایت کنند.

وی با بیان این که رعایت مسائل بهداشتی از نظر دینی و شرعی نیز لازم است، گفت: در کنار همه این مسائل و مراقبت ها ما دریایی از گنجینه گرانبهای دعا و توسل به اهل بیت(ع) را داریم که نباید از آن غلفت کنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه یادآور شد: در این ایام به ویژه با توجه به سفارشی که رهبر معظم انقلاب کردند و از لسان معصومین هم وارد شده، نماز جعفر طیار خیلی مورد تأکید و سفارش است چراکه عمل بسیار مجربی برای استجابت دعا است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: مردم عزیز ما از فرصت ماه رجب نسبت به خواندن ادعیه و زیارت عاشورا و دعای توسل و سایر موارد غفلت نکنند تا به برکت این دعاها، پزشکان و پرستان نیز در کار پزشکی خود توفیق پیدا کنند و این بلیه از سر کشور ما و هم کشورهای مبتلا رفع شود./۱۳۳۰/ج

[ad_2]