×
×

مردم را باید نسبت به اهمیت پدافند غیرعامل آگاه کرد – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان

  • کد نوشته: 36078
  • [ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه آیت الله اعرافی عصر پنجشنبه در دیدار با رئیس سازمان پدافند غیرعامل که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه برگزار شد با اشاره به اهمیت و جایگاه امنیت و لزوم توجه به همه آموزه‌های سازمان پدافند غیرعامل گفت: باید مردم را نسبت به این مسئله مهم آگاه کرد و آنان […]

    مردم را باید نسبت به اهمیت پدافند غیرعامل آگاه کرد – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان
  • [ad_1]

    به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه آیت الله اعرافی عصر پنجشنبه در دیدار با رئیس سازمان پدافند غیرعامل که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه برگزار شد با اشاره به اهمیت و جایگاه امنیت و لزوم توجه به همه آموزه‌های سازمان پدافند غیرعامل گفت: باید مردم را نسبت به این مسئله مهم آگاه کرد و آنان را به میدان آورد زیرا در طول این سال‌ها هر جا مردم آگاهانه پای کار آمدند، موفقیت‌های خوبی به دست آمده است و بدون اجماع مردمی و عزم ملی کاری از پیش نمی‌رود.

    مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در ادامه با بیان اینکه در مورد ارتباط و تعامل اسلام با حوزه علوم انسانی و فناوری‌ها، طیفی از نظریات وجود دارد، افزود: برخی نظریات حالت افراطی دارند و معتقدند که آنچه در متون دینی آمده کافی است و دیگر جای علم و فناوری نیست که این نظریه درست نیست و یک طیف نظریات نیز تفریطی است و می‌گوید که اسلام صاحب نظریه و تمدن‌ساز نیست و بشر هرچه را خودش لازم می‌داند انجام می‌دهد که این هم دقیق نیست زیرا اسلام هم تمدن‌ساز و هم راهنماست و هم در علوم مختلف، منظومه فکری دارد.

    آیت الله اعرافی با تاکید بر این نکته که در باب علوم انسانی و فناوری نیز ممکن است کسی بگوید کل این فناوری راه اشتباهی است که بشر رفته، ادامه داد: این طرز فکر صحیح نیست و اینکه کسی بگوید این امور توخالی است و باید دین را در این قالب‌ها بریزیم نیز صحیح نیست.

    آیت الله اعرافی به برخی فعالیت‌های صورت گرفته در مدیریت حوزه در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: مدیریت حوزه ده‌ها طرح در قالب یک منظومه فکری و برآمده از اسناد راهبردی و آینده‌نگر طراحی کرده است و امروز به فضل الهی و با همت جهادی اساتید و همکاران، علی رغم همه مشکلات، حوزه از یک مجموعه اسناد جامع برخوردار است.

    مدیر حوزه‌های علمیه گفت: همچنین در شعاع اسناد ۲۰ ساله، یک برش و برنامه ۵ ساله آماده شده که ذیل آن ۹۰۰ برنامه طراحی شده که حدود ۱۰۰ برنامه آن کلان است.

    وی افزود: در مسائل اجتماعی، موضوع تاب‌آوری اجتماعی و تعاون اجتماعی در مجموعه دستگاه‌های مسئول بسیار مهم است و ما نتوانستیم الگوی اسلامی را نشان دهیم و حال آنکه اسلام در مواجهه با حوادث طبیعی و غیر طبیعی و گرفتاری‌های بشر، نظریه دارد و راهنماست.

    آیت الله اعرافی عنوان کرد: الگوی تاب‌آوری و تعاون اجتماعی اسلام بسیار مهم است که باید بیش از پیش به این مقوله اهمیت داده و تبیین شود.

    وی با اشاره به مشکلاتی که بیماری کرونا برای بشر امروز ایجاد کرده است گفت: تأثیر کرونا بر معیشت و نظام اقتصادی همه عالم را درگیر خود کرده است. همه دنیا با شوک‌های اقتصادی کرونا مواجه شدند که نظامات اقتصادی از جمله کار و خدمات و توزیع و… را با چالش‌های جدید مواجه کرده است.

    مدیر حوزه‌های علمیه بیان کرد: اولین مؤلفه در تاب‌آوری اسلامی، عبارت از مؤلفه دانشی و بینشی و تبیین درست از حادثه است. پایه تاب‌آوری آدمیان و مقاومت در مقابل حوادث و چالش‌های زندگی به این مؤلفه اول بر می‌گردد. اینکه کسی بتواند از یک پدیده سخت یک تبیین درست ارائه کند بسیار مهم است.

    آیت الله اعرافی خاطر یادآور شد: امروزه پدافند غیر عامل با وجود بحران‌ها بیش از هر زمان دیگری اهمیت خود را نشان داده که لازم است در سه محور معرفتی، اخلاقی‌رفتاری و نیز طراحی‌های فنی آن تلاش کنیم؛ کار شما کار سنگینی است که لازم است در بخش‌های هم ما کمک کنیم.

    سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های سازمان پدافند غیرعامل گفت: در زمینه تحقق اهداف و برنامه‌های این سازمان بیش از پیش نیازمند همکاری، هم افزایی و پشتیبانی و حمایت دولتمردان هستیم.

    وی افزود: در استان قم باید در بحث پدافند غیرعامل به ویژگی‌ها و ظرفیت‌های این استان از جمله وجود دامشهر و امکان به خطر افتادن سلامت شهروندان که شامل برنامه‌های پدافندی می‌شود بیش از پیش توجه شود.

    گفتنی است تفاهم نامه همکاری حوزه‌های علمیه و سازمان پدافند غیرعامل با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل در جهت تعمیق فعالیت‌های پژوهش محور این دو نهاد در حوزه پدافند غیرعامل و دفاع بدون سلاح، به امضای دو طرف رسید.

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.