×
×

مردم مراقب وقوع حریق در مناطق طبیعی باشند / آمادگی کامل برای اطفاء حریق در مناطق

  • کد نوشته: 5788
  • فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم گفت: با توجه به خشک شدن علف‌ها و گیاهان در مناطق طبیعی، مردم مراقب وقوع حریق در این مناطق باشند.

    مردم مراقب وقوع حریق در مناطق طبیعی باشند / آمادگی کامل برای اطفاء حریق در مناطق
  • به گزارش شهر کریمه به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، طیب احمدی در جلسه ستاد اطفاء حریق در مناطق طبیعی که با حضور نهادها و دستگاههای اجرایی در اداره کل مدیریت بحران استان قم برگزار شد، گفت: با توجه به خشک شدن علف‌ها و گیاهان مرتعی، مردم باید هرچه بیشتر نسبت به وقوع حریق در مناطق طبیعی مراقب باشند.

    وی فرهنگسازی در میان مردم و گردشگران را در کاهش وقوع حریق در مناطق طبیعی موثر دانست و گفت: متأسفانه با غفلت و کم توجهی برخی از مردم که برای تفریح به مناطق طبیعی می‌روند، طی چهار سال گذشته در سه مورد وقوع حریق در مناطق، حدود ۱۰۰هکتار از اراضی ملی طعمه حریق شده و به شدت تخریب شده‌اند.

    فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم بر ضرورت ایجاد هماهنگی میان همه دستگاه‌های اجرایی و تأمین امکانات و اعتبارات لازم برای مقابله هرچه بهتر و سریعتر با حریق در مناطق طبیعی تأکید کرد و گفت: تجهیز پاسگاه‌های محیط بانی و محیط بانان به دستگاه‌ها و ملزومات اطفاء حریق می‌تواند خسارت‌های وارده به مراتع و مناطق طبیعی را به میزان چشمگیری کاهش دهد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.