رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در نشست صمیمی با اصحاب رسانه قم گفت در صورت درخواست گروه های جهادی آماده تحقیق و بررسی تهیه یک طرح قانونی جهت حمایت قانونمند از گزوه های جهادی هستیم

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهرکریمه در دوران سخت جنگ اقتصادی ،گروه های جهادی به عنوان نبض تپنده انقلاب در تمام عرصه ها حضور داشته و  با ویژگی هایی نظیر سخت کوشی،خستگی ناپذیری و اخلاص و ایثار در علم و عمل به پدیده ای متمایز و خودجوش تبدیل شده اند که بدون هیچ حمایت خاصی در جای جای میهن اسلامی مشغول خدمتی بی مزد و منت هستند.

چند ماه قبل رییس بسیج سازندگی کشور در مشهد گفت” تعداد گروه‌های جهادی از ۴۹ گروه در سال ۷۹ هم اکنون قریب به ۱۸ هزار گروه افزایش یافته است و جهادگران مسیر رزمندگان دفاع مقدس را دنبال می‌کنند و فقط میدان جنگ عوض شده است”.

پس از بحران کرونا و شیوع ویروس کرونا فعالیت گروه های جهادی بر حضور در صف اول مبارزه با این ویروس منحوس متمرکز و خدمات شایان توجهی از داخل بیمارستانها و بر بالین بیماران گرفته تا  کوی و برزن و حمایت های گوناگون از آسیب دیدگان و اقشار ضعیف صورت گرفت.

مقام معظم رهبری در مورد اهمیت کار جهادی در دیدار با گروه های جهادی فرمودند ما هرجا انقلابی عمل کردیم پیش رفتیم و هرجا از انقلابیگری و حرکت جهادی غفلت کردیم، عقب ماندیم و ناکام شدیم؛ این یک واقعیّتی است… هرجا انقلابی بودیم، جهادی حرکت کردیم، پیش رفتیم.

تردیدی نیست که داوطلبان حاضر در صف گروه های جهادی به دنبال هیچ مزد و  مواجبی نیستد ولی لازم است یک چارچوب قانونی و نظام مند برای حمایت از این سرمایه های بی بدیل ایجاد شود تا درصورت بروز حوادث و یا مشکلات حقوقی پشتوانه منظمی برای حمایت از آنان وجود داشته باشد.

امروز جمعه ۲۴ بهمن ماه دکتر زاکانی رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در ادامه دیدارهای صمیمانه خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه آمادگی مرکز پژوه هش های مجلس جهت تحقیق و پژوهش در راستای تهیه یک طرح قانونی در استای حمایت قانونمند از گزوه های جهادی را اعلام کرد که می تواند خبر خوبی برای جهادگران باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در این نشست افزود: مرکز پژوهش های مجلس آماده تهیه مقدمه ای جدی برای یک طرح قانونی و مقدمات قانونی و پژوهشی برای طرح در صحن مجلس به منظور پشتیبانی از نیروهای جهادی است که در تمام عرصه ها حضور دارند.

دکتر زاکانی که در کارنامه خود همراهی با گروه های جهادی کرونایی در قم را دارد از گروه های جهادی درخواست کرد تا مقدمه ای جهت شروع این حرکت به مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی ارسال نمایند/پایان پیام

 

  • نویسنده : احمد نامداری