[ad_1] حجت الاسلام سیدتقی حسن امامی عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، به مزایا اختصاصی نظام آموزشی حوزه های علمیه پرداخت و گفت: طلاب در سطوح عالی اختیارات دارند البته در مقدمات نظام آموزشی به صورت کلاسیک است و این فرصت برای سطوح عالی است. […]

[ad_1]

حجت الاسلام سیدتقی حسن امامی عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، به مزایا اختصاصی نظام آموزشی حوزه های علمیه پرداخت و گفت: طلاب در سطوح عالی اختیارات دارند البته در مقدمات نظام آموزشی به صورت کلاسیک است و این فرصت برای سطوح عالی است.

وی در توصیف اختیارات آموزشی در حوزه های علمیه بیان کرد: طلاب می توانند استاد و محل آموزشی را خود انتخاب کنند. همچنین کم و کیف حجم دروس بر اساس توان و ذوق طلاب است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم مباحثه و پیش مطالعه را از دیگر مزایا نظام آموزشی حوزه علمیه عنوان کرد و گفت: مباحثه سبب می شود درس در ذهن افراد قطعیت پیدا  کند.

وی مطالعه پیش از آغاز درس را موجب ارتباط ذهن با درس استاد عنوان کرد و افزود: طلاب با پیش مطالعه می توانند در کلاس درس نظریه استاد را نقد کنند. تمامی این مزایا نظام آموزشی از دیر زمان در حوزه های علمیه جریان داشته است و دروس حوزه های علمیه منوط به مباحثه پس از درس و پیش مطالعه بوده است.

حجت الاسلام حسن امامی تدریس را عاملی مهم در تثبیت دروس در اذهان دانست و گفت: طلاب با مباحثه و پیش مطالعه می توانند درس را برای بعد ار فراگیری تدریس کنند که این تدریس خود سبب تسلط بر دروس می شود.

وی در ادامه به فراگیری بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: در بهار و تابستان دروس از طریق فضای مجازی تدریس شد و از این فرصت استفاده شد. گرچه امکان مناظره شاگرد و استاد در هنگام تدریس نیست و این از معایب این فضا است. اما ما برای حفظ فرصت جرح و تعدیل دروس این امکان را فراهم کردیم تا طلاب اشکالات خود را در فضای مجازی بیان کنند و در جلسه بعد پاسخ آن را دریافت کنند. در واقع این کار سبب می شود تا یک روز طلاب فرصت اشکال به درس را داشته باشند./۱۳۷۰/ت۳۰۲/ف

[ad_2]