×
×

نماینده مردم قم در مجلس:
مسؤولان استانی نباید محدودیت‌های قانونی را افزایش دهند/پیگیری برای احداث مجوز خط سوم مترو

  • کد نوشته: 392
  • دبیر هیأت رئیسه مجلس گفت: ارتقاء ساختار سازمانی ادارات قم، توقف مونوریل در حرم حضرت معصومه(س)، تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی، آغاز خط دوم قطار شهری و دریافت مجوز خط سوم از مصوبات مجمع نمایندگان استان قم بوده است. شهرکریمه/احمد امیرآبادی فراهانی شنبه شب در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان قم که در تالار امام جواد(ع) برگزار […]

    مسؤولان استانی نباید محدودیت‌های قانونی را افزایش دهند/پیگیری برای احداث مجوز خط سوم مترو
  • دبیر هیأت رئیسه مجلس گفت: ارتقاء ساختار سازمانی ادارات قم، توقف مونوریل در حرم حضرت معصومه(س)، تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی، آغاز خط دوم قطار شهری و دریافت مجوز خط سوم از مصوبات مجمع نمایندگان استان قم بوده است.

    شهرکریمه/احمد امیرآبادی فراهانی شنبه شب در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان قم که در تالار امام جواد(ع) برگزار شد، با بیان اینکه راهبردهای اصلی مجمع نمایندگان طی جلسه دو روز گذشته در قالب ۱۵ بند مختلف به تصویب رسیده است، اظهار کرد: بر اساس این جلسه عوارض ساخت و ساز در مناطق محروم باید بر اساس تصمیم شورای اسلامی شهر قم کاهش پیدا کند در غیر این صورت از اختیارات وزیر کشور برای این اقدام استفاده می‌شود.

    وی اضافه کرد: دستمزد نیروهای نظام مهندسی بالا بوده و مردم نسبت به این موضوع اعتراض دارند که در این راستا حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذالنور رئیس فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی پیگیری‌های لازم را از وزارت راه و شهرسازی انجام می‌دهد اما در صورت نبود همکاری، اقدامات انجام در راستای اصلاح قانون انجام می‌شود.

    نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان با طرح هدایت تحصیلی مخالف کرده‌اند، گفت: ورود دانش‌آموزان به رشته تجربی نباید اجباری شود.

    وی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن ۱۰ درصد درآمد حاصل از فروش زمین‌های روستاها را باید برای توسعه به دهیاری‌ها واگذار کند، تصریح کرد: در صورت نبود همکاری بنیاد مسکن این امر با اصلاح قانون پیگیری می‌شود.

    امیرآبادی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی نسبت به بیمه قالیباف‌ها سخت‌گیری می‌کند، عنوان کرد: صحبت‌های لازم با مسؤولان ذی‌ربط در مورد پرداخت این حق بیمه انجام شده است به همین علت نباید در این راستا کم‌کاری مشاهده شود.

    وی محصولات دام‌داران را نیازمند مشوق‌های صادراتی دانست و اظهار کرد: در راستای پرهیز از انبار شدن محصولات دامی باید معاونان وزیر جهاد کشاورزی مشارکت‌های لازم را داشته باشند.

    دبیر هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی دو خطه شدن جاده پردیسان کهک، تکمیل آزادراه قم – سلفچگان و بزرگ‌راه قم – جعفریه را از اولویت‌های راه و شهرسازی در استان قم برشمرد و ادامه داد: امیدواریم تا چهار سال آینده بتوانیم به نتایج مورد نظر برسیم.

    وی یادآور شد: ارتقاء ساختار سازمانی ادارات قم، توقف مونوریل در حرم حضرت معصومه(س)، تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی، آغاز خط دوم سازمان قطار شهری و دریافت مجوز خط سوم این قطار از مصوبات مجمع نمایندگان استان قم بوده است.

    امیرآبادی با بیان اینکه ایجاد فرودگاه در استان قم توسط مجمع نمایندگان این استان به تصویب رسیده است، مطرح کرد: باید از مباحث حاشیه‌ای در این حوزه پرهیز کرد؛ پیگیری‌های لازم برای تکمیل طرح حرم تا جمکران، جمع‌آوری راه‌آهن از داخل شهر و ایجاد قطار سریع‌السیر تهران – قم و اصفهان طی جلسه‌ای در هفته آینده با حضور نمایندگان استان، وزیر راه و شهرسازی، استاندار و مسؤولان استانی انجام می‌شود.

    وی با تاکید بر اینکه بودجه عمرانی سال آینده استانداری برای انجام پیگیری‌های لازم باید به نمایندگان استان اعلام شود، اضافه کرد: مجمع نمایندگان استان قم برای حمایت از مدیران استانی آمادگی لازم را دارد و جلب رضایتمندی مردم مهم‌ترین موضوع است و دستگاه‌های اجرایی که در این راستا موفق باشند مورد عنایت ویژه مجمع قرار می‌گیرند.

    امیرآبادی اظهار کرد: دستگاه‌های مختلف اجرایی از جمله بانک‌ها و شهرداری در راستای اهداف و سیاست‌های خود می‌توانند برای برنامه‌های صدا و سیما هزینه کنند با توجه به اینکه اکنون این نهاد با مشکلات مادی روبه‌رو است باید نسبت به این موضوع اهتمام جدی داشته باشیم.

    نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پرداخت بدهی شهرداری توسط نمایندگان پیگیری شده است، تصریح کرد: محدودیت‌های بسیاری در قوانین وجود دارد و مسؤولان استانی نباید این محدودیت‌ها را افزایش دهند.

    http://fna.ir/308TTN

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید