استاد حوزه علمیه ابراز کرد: مسئولان ما باید از زندگی شهدای طلبه در مشهد درس بگیرند؛ مردم ما بودن مانع بین خودشان و مسئولان را نمی‌پسندند بلکه آنها باید بین مردم باشند.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت شهدای حرم رضوی حجج‌اسلام اصلانی و دارابی که در مصلی قدس قم برگزار شد، عنوان کرد: میزانی که ائمه اطهار علیهم السلام انسانها را به ولایت‌مداری فراخوانده‌اند، نسبت به سایر امور بسیار است.

 

وی با بیان اینکه حقیقت اسلام، تسلیم بودن در برابر ولی است، اظهار کرد: اسلام یعنی در مقابل خدا و اولیای الهی تسلیم محض باشیم. نشانه‌‌ی تحقق ولایت، پیروی کردن از اهل بیت علیهم السلام و برائت از دشمنان آنها است.

 

این استاد حوزه علمیه گفت: دشمن با نماز، حج، روزه و زکات مشکلی ندارد بلکه برای آن هزینه هم می‌کند، تا ما را غافل از ولایت کند؛ در کشور عربستان ما شاهدیم که نسبت به قرآن کریم خیلی توجه می‌کنند اما اسلامشان بی‌ولایت است. دشمنی دشمنان بخاطر مناسک نیست بلکه بخاطر ولایت است.

 

وی اضافه کرد: دفاع از ولایت به دوگونه محقق است؛ اول دفاع از حرم آل الله و دفاع دوم، دفاع از روح و جان ولایت است که وقتی تاریخ را رصد کنیم، متوجه می‌شویم که روحانیت در هردو دفاع حضور جدی و موثر داشتند.

این کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: روحانیت در عرصه‌های مختلف حضور داشتند و شهید اصلانی و شهید دارابی در عرصه جهاد تبیین، قبل از بیان مقام معظم رهبری فعال و موفق بودند.

 

وی ادامه داد: مسئولین امنیتی به وظیفه خود عمل کنند و ما خواستار تبیین و اطلاع رسانی جریان شهادت این دو طلبه عزیز هستیم؛ مسئولانی که در امور سیاسی دیده‌بان هستند این مسئله را توضیح دهند.

 

مومنی با تاکید بر اینکه مسئولان ما باید از زندگی شهدای مشهد درس بگیرند، بیان کرد: مردم ما بودن مانع بین خودشان و مسئولان را نمی‌پسندند؛ مسئولان، ائمه جمعه و جماعت باید بین مردم باشند. این درسی است که این دو طلبه شهید حرم رضوی به ما می‌آموزند.

 

وی خاطرنشان کرد: امام جماعت بایستی هر سه وعده نماز در مسجد حاضر شود و مشکلات مردم را برطرف کند و به گوش مسئولین امر برساند. نباید بین مردم و منبر و محراب فاصله بیوفتد؛ مسجدداری کار کمی نیست.

 

انتهای پیام/

  • نویسنده : مجتبی امیرفرزانه