×
×

مسابقات بین المللی قرآن طلاب جهان اسلام برگزار می شود

  • کد نوشته: 5068
  • نخستین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم طلاب جهان اسلام در دو رشته حفظ کل قرآن کریم و قرائت به میزبانی قم برگزار می شود.

    مسابقات بین المللی قرآن طلاب جهان اسلام برگزار می شود
  • به گزارش شهرکریمه حسین اسدی با اشاره به برگزاری نخستین دوره مسابقات قرآن کریم طلاب جهان اسلام در قم عنوان کرد: این مسابقات طی روزهای ۳ تا ۶ اردیبهشت و با حضور ۵۷ شرکت کننده از ۴۳ کشور در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم برگزار می شود.

    وی افزود: این مسابقات در دو رشته حفظ کل قرآن کریم و قرائت برگزار می شود که ۳۱ حافظ و ۲۶ قاری در این دوره از مسابقات، به رقابت می پردازند.

    رییس ستاد برگزاری مسابقات قرآن کریم طلاب حوزه های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: سخنرانی، محفل قرآنی، تلاوت مجلسی، اجرای تواشیح و مدیحه سرایی به مناسبت عید مبعث و همچنین برگزاری مسابقات هر شب بعد از نماز مغرب و عشا از برنامه های جنبی این مسابقات است.

    اسدی با اشاره به دیگر برنامه های تدارک دیده شده خاطرنشان کرد: اختتامیه این مسابقات که در عصر سه شنبه ۵ اردیبهشت ماه با حضور و سخنرانی حضرت آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله اعرافی برگزار خواهد شد و شرکت کنندگان در این مسابقات چهارشنبه برنامه جمعی خواهند داشت و روز پنج شنبه با رهبر انقلاب دیدار می کنند.

    وی اضافه کرد: ۱۳ داور از کشورهای ایران، سنگال، افغانستان، عراق، لبنان، مصر و کویت در این رقابت ها حضور می یابند و در بخش های مختلف به داوری خواهند پرداخت که همگی آنها از طلاب جهان اسلام هستند.

    رییس ستاد برگزاری مسابقات قرآن کریم طلاب حوزه های علمیه سراسر کشور ابراز کرد: ستوده نیا، شهیدی پور، سعیدیان، عباسی، درایتی و نصراللهی از ایران، مختار از سنگال، عبدالشکور فلاح از افغانستان، میثم تمار و هادی سلیمان از عراق، طلال مسمار از لبنان، عصفور از مصر و عبدالله ابل از کویت، ۱۳ داور این مسابقات هستند.

    وی در پایان خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان این مسابقات از قاریان و حافظان برجسته جهان اسلام هستند و در پایان به برگزیدگان لوح و جوایز نقدی اهدا خواهد شد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.