×
×

مشترکین کم مصرف آب در قم تشویق می‌شوند – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان

  • کد نوشته: 17137
  • [ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، علی جان صادق‌پور اصلاح قوانین و مقررات از جمله قیمت‌گذاری واقعی آب را جزو برنامه‌های مدیریت مصرف برشمرد و گفت: متأسفانه قیمت پایین آب، منجر به مصرف بی‌رویه و حتی اسراف در این زمینه شده است. وی سرانه مصرف آب برای هر فرد را در قم روزانه ۱۶۰ لیتر […]

    مشترکین کم مصرف آب در قم تشویق می‌شوند – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان
  • [ad_1]

    به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، علی جان صادق‌پور اصلاح قوانین و مقررات از جمله قیمت‌گذاری واقعی آب را جزو برنامه‌های مدیریت مصرف برشمرد و گفت: متأسفانه قیمت پایین آب، منجر به مصرف بی‌رویه و حتی اسراف در این زمینه شده است.

    وی سرانه مصرف آب برای هر فرد را در قم روزانه ۱۶۰ لیتر اعلام کرد و اظهار داشت: این در حالی است که یک فرد می‌تواند با مصرف حدود ۸۰ لیتر آب، نیازهای خود را برطرف کند.

    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم تأکید کرد: این مصرف حدود دو برابری به منزله هدر رفت آب است و اسراف به شمار می‌رود که برخلاف آموزه‌های دینی، مصلحت کشور و اقتصاد خانوار است.

    وی تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص اصلاح الگوی مصرف و اقتصاد مقاومتی را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: اصلاح الگوی مصرف نقش بسیار مهمی در اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید ایفا خواهد کرد.

    صادق پور تعرفه‌های جدید آب و خدمات دفع بهداشتی فاضلاب را در راستای مدیریت صحیح و اصلاح الگوی مصرف دانست و گفت: بر اساس تعرفه‌های جدید که در راستای تحقق عدالت در زمینه توزیع یارانه‌های انرژی در کشور است، کسانی که مصرف بیش از الگوی مصوب داشته باشند باید بخشی از قیمت تمام شده آب را بپردازند.

    وی با بیان اینکه مشترکینی که الگوی مصرف را رعایت کنند تنها ۷ درصد با افزایش آب بها مواجه خواهند شد، افزود: این در حالی است که افزایش تعرفه برای مشترکین پرمصرفی که الگوی مصرف را رعایت نکنند ۲۳ درصد خواهد بود.

    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم الگوی مصرف ماهیانه به ازاء هر واحد مسکونی را در استان قم ۱۵ متر مکعب اعلام و خاطرنشان کرد: مشترکین خانگی که از ابتدای خردادماه تا پایان شهریورماه پایین‌تر از الگو، مصرف کنند و در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مصرف خود را کاهش دهند به ازاء هر متر مکعب کاهش مصرف مبلغ ۱,۶۲۴ ریال تشویق می‌شوند.

    وی مصرف بیش از الگوی مصرف آب را به زیان اقتصاد خانواده دانست و گفت: هر چه میزان مصرف آب افزایش یابد هزینه آب‌بهای مصرفی افزایش پیدا می کند که اصلاح الگوی مصرف آب می‌توان کمک شایانی به اقتصاد خانواده کرد.

    صادق پور همچنین خاطرنشان کرد: برای مشترکین غیرخانگی که بر اساس ظرفیت قراردادی مصرف می‌کنند قیمت آب مصرفی برابر تعرفه عادی و متناسب با کاربری محاسبه می‌شود ولی چنانچه بالاتر از ظرفیت قراردای مصرف باشد هر متر مکعب ۳۷,۴۵۰ ریال محاسبه خواهد شد.

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.